eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak mieć Tesle za darmo... › Re: Jak mieć Tesle za darmo...
  • Data: 2017-10-11 12:41:56
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 11 Oct 2017 11:32:33 +0200, Marek

    > Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?

    No właśnie, jak widać poniżej sporo.

    > Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW.

    Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.

    W domu, samochód dojazdowy do pracy, będzie się ładować zapewne w 2T.
    Przynajmniej ja bym tak zrobił (ba, tak właśnie mam w planach i łącze pod
    elektryki w garażu robię) kupując auto elektryczne. Więc można przyjąć
    średnio prąd po 0,35 brutto/kWh -- a jak się postarać, to i za 0,27 się
    znajdzie 2T płacąc głównie za przesył a nie za sam prąd. Tak, z wszystkimi
    opłatami. Na pmb czy FM sobie poszukaj wątków -- były przedstawiane faktury
    z takimi cenami za prąd -- ja mam obecnie prąd w 2T za 0,34 (pracuję w
    domu, domu nie grzeję obecnie prądem, bardziej mi zależy na nieco lepszej
    taryfie dziennej) dlatego taką cenę przyjmuję do szacowania -- ale w nowym
    domu, jako że będę grzać prądem, będę się także starać o lepszą ofertę w
    2T.

    > Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl.
    > Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??

    Z pomocą 15 kWh (znowu, nie kW!) można spokojnie przejechać 100km. Auto
    miejskie typu Leaf z silnikiem benzynowym pali w mieście 6L/100km czyli
    przy cenie 4,70 zł/L wydaje się na paliwo 28 zł/100km, podczas gdy Leaf
    elektryczny zużyje "paliwa" za 7,50 zł (przy 0,50/kWh), za 5 zł (przy
    0,35), albo nawet 4 zł (przy 0,27). Jak widać, różnica jest średnio ponad
    5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone wartości za
    napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł wychodzi
    blisko 4-krotna różnica.

    > I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje na same
    > codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo,
    > na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh.

    Realnie Tesla S 85D zużywa w mieście 21kWh/100km, oszczędzając, tj. jeżdżąc
    normalnie do pracy, można zejść do 16 kWh. Takie są realne wyniki pomiarów
    a nie wyssane z palca. Do tego znowu "zapomniałeś", że w stwierdzeniu
    chodziło o Leafa?

    > Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.

    Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
    moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: