eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe › Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Date: Fri, 14 Jun 2019 17:24:24 +0200

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > "Wyskoczył" BSOD

    Kiedy?

    - w trakcie klonowania?
    (chyba nie)
    - w trakcie bootowania po klonowaniu?
    - jeśli tak -- botując, miałeś podpięta oba dyski, czy tylko nowy?
    Piszesz, że podpiąłeś, ale kiedy podpiąłeś? -- po zbootowaniu,
    na chodzącym W10? czy przed zbootowaniem? Może zbootowałeś
    mając podpięty tylko NVMe, po czym wyłączyłeś komputer,
    podpiąłeś SATA i ponownie zbootowałeś?

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków,
    > Acronis był uruchomiony z bootowalnego pendriva

    Klonowałeś całe dyski czy tylko partycję?

    > Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

    A mnie działają inne -- w tym i wskazany przez (Irokeza bodajże)
    w tym wątku, i wskazany przeze mnie...

    Kiedyś nawet założyłem, że każdy partycjoner pracujący pod W10 zdoła
    to uczynić, ale teraz widzę, że chyba niekoniecznie każdy, choć IMO
    Acronis powinien potrafić, bo to ponoć poważny program -- nie wiem,
    jak jest, bo nie próbowałem Acronisa od wielu lat; może przetestuję.

    > Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

    Twórcy Acronisa nie wiedzą, co czynią?

    > Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem
    > odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA
    > obecnie "robi" jako dysk D

    I jest na nim sprawny W10? -- można z tego dysku zbootować?

    > Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

    Widzisz wyraźnie jakieś ogromne przyspieszenie z SATA na NVMe?
    W czym? W transferach czy w opóźnieniach? W10 przestał mrozić?
    Może grasz w jakieś szybkie gry?

    > PS. Jestem totalnym amatorem

    Tu nie ma zawodowców. ;)

    > - dziadkiem po 70-tce,

    Co ma do tego 70 lat?

    > więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

    Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
    nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
    dla Ciebie odnalazłem go w necie:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

    "TM" 5d03aaf3$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > Jak już wyżej napisałem jestem ponad 70-letnim dziadkiem (poważnie),
    > więc już percepcję mam ograniczoną. Korzystałem tylko z angielskich
    > forów. Dziękuję za ciekawe adresy URL.

    Te filmy też po angielsku. (i ten ww. facet ponoć też zna angielski)

    --