  • 31. Data: 2018-10-22 22:41:09
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-10-2018 o 03:39, Marek S pisze:

    > Wcześniej? A jak to stwierdzić?

    Fizyka - jak nie wjedzie wcześniej to się nie spotkają.
    Przy czym przez "wcześniej" - rozumiem miejsce, a nie czas w tym przypadku.

    Być może zielony wjechał już na 1cm na
    > rondo więc czerwony z suwmiarką powinien to pomierzyć zanim wjedzie?

    Nie - powinien ustąpić wszystkim którzy wjechali na rondo wcześniejszym
    wjazdem.

    > Doszło w tym miejscu do paru kolizji i jak zwykle podpytałem kolegi z
    > drogówki o to, co oni stwierdzają wtedy. Ponoć zielony ma pierwszeństwo
    > w przypadku gdy pojazdy wjeżdżają na rondo w tym samym czasie.

    Pierdolenie i tyle.

  • 32. Data: 2018-10-22 23:08:55
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 15:37:02 UTC-5 użytkownik Cavallino
    napisał:

    > Gdy wjadą w tym samym czasie, to się nie spotkają, więc czerwony musi
    > wjechać wcześniej, żeby tak się mogło zdarzyć....

    Oni rozdzielaja wlos na czworo. On wjechal wczesniej. Ale powoli. W rezultacie ten z
    lewej zdazy nie tylko dojechac do ronda, stwierdzic ze nie ma nikogo po swojej lewej
    i przejechac do tego kolejnego wjazdu zanim ten z prawej wystawi maske z tego swojego
    wjazdu.

    > A w ogóle - pierdzielenie - albo ktoś jest na rondzie, albo nie jest.
    > A gdzie się zaczyna rondo, określają znaki, a nie widzimisie
    > niedouczonego polucjanta.

    Pomysl tak:
    Wjezdzam na rondo, staje letko pod skosem i jade 1,5m/minute.
    A ty wjezdzasz z mojej lewej i widzisz moja maske na polowie jezdni ronda.

    W praktyce tan z prawej po prostu widzi zapierdalacza i sie nie ryje, bo wie ze
    ustepuje pierwszenstwa. Ale jakis kreatywny inaczej (i popierany przez policje jak
    widac) mysli ze jak ktos nie jest juz na rondzie to go nie ma wiec mozna wjechac.
    Ignoruje jeden krok w dedukcji. A ktos kto sie trzyma litery prawa literalnie to
    usprawiedliwia.

    Chore to. I akurat tu sie z Toba zgadzam :)

  • 33. Data: 2018-10-23 00:30:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-22 o 16:38, Marek S pisze:

    > Zwykle aż tak się tam nie dzieje. Prędkości niewielkie więc zatrzymują
    > się zaraz po wgnieceniu przodów.

    > Właśnie nie do końca. Linie zatrzymania na tym skrzyżowaniu są pod kątem
    > prostym do siebie i niemalże stykają się. Więc jeśli którykolwiek ledwo
    > przekroczy linię a drugi się nie zatrzyma przed swoją linią, to kolizja
    > gwarantowana.

    Nanosekundy :] To definicja. Nanosekunda/Jest to dokładnie czas, od
    zapalenia się zielonego a klaksonem tego z tyłu :)

    > Zazwyczaj jest tak, że obaj jadą z podobną, niewielką prędkością, obaj
    > sądzą, że mają pierwszeństwo względem siebie, obaj w tym samym momencie
    > przejeżdżają linie zatrzymania i bum... To się w kółko powtarza jak mantra.

    No nie. Zielony ma CZEKAĆ aż czerwony przejedzie. Taka jego
    obowiązka/rola. On zawsze jest DRUGI, nigdy pierwszy :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 34. Data: 2018-10-23 00:50:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lepsza logike maja w krajach arabskich. Jak bys nie dostal strzala to zawsze twoja
    wina. Tlumacza to prosto. Jak bys nie przyjechal do ich kraju to zdarzenia by nie
    bylo. Mozna? mozna.

  • 35. Data: 2018-10-23 00:53:46
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: s...@g...com Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 22.10.2018, 19:22:27

    .jpg?1450540263
    > Malo ciekawe.
    > Moj tok rozumowania jadac ta droga od prawej:
    > "ten z lewej (wyjezdzajacy od dolu obrazka) sie nie zatrzyma, ja nie moge mu
    wjechac pod kola bo wtedy wymuszam pierwszenstwo. On jedzie i nie zwolni bo z lewej
    nikogo nie ma wiec nawet nogi z pedalu gazu nie podniesie. Jak wjade to mi przywali."
    > Nijak nie widze mozliwosci aby ktokolwiek probowal uzasadniac ze ten z prawej nie
    bylby winny wypadkowi.

    "Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie."

    Słowa-klucze: "znajdujący się na skrzyżowaniu", "wjeżdżający na
    skrzyżowanie".

    Więc możliwości są. Można dać zarobić papudze, ale moim zdaniem dużo
    prościej byłoby powiesić za jaja tego, który taką organizację ruchu
    wprowadził i ją po prostu zmienić.

  • 36. Data: 2018-10-23 13:25:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-23 o 00:30, LordBluzg(R) pisze:

    > No nie. Zielony ma CZEKAĆ aż czerwony przejedzie. Taka jego
    > obowiązka/rola. On zawsze jest DRUGI, nigdy pierwszy :)

    Nawet jeśli czerwony nie dotarł jeszcze do linii zatrzymania? Jeśli
    czerwony jest np. 2m od niej, to zielony często uznaje , że jest już na
    rondzie a czerwony, że ten zielony nie miał prawa tam być więc nie
    zwalniał nawet.

    Problem w tym, że na kursach prawka szkicuje się zawsze ronda idealne.
    Gdy trafi się przypadek szczególny, można się pogubić. Na w/w rondzie
    obserwuję jak kierowcy na czuja się poruszają.

    Tak na marginesie na tym rondzie sytuacja jest jeszcze bardziej
    skomplikowana bo są tam 2 pasy, z czego wewnętrzny zajmują pojazdy,
    które już od pewnego czasu są na skrzyżowaniu (nie ma innej możliwości)
    a zewnętrzny to tylko auta "czerwone". Szczególnie nocą jest tam trudno
    się połapać w sytuacji. To taka dygresja jedynie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2018-10-23 13:30:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-22 o 22:41, Cavallino pisze:

    >  Być może zielony wjechał już na 1cm na
    >
    > Nie - powinien ustąpić wszystkim którzy wjechali na rondo wcześniejszym
    > wjazdem.

    Sam więc widzisz jakie to dylematy tworzy. Zacytuję teraz słowa kolegi
    LordBluzg

    "Zielony ma CZEKAĆ aż czerwony przejedzie. Taka jego obowiązka/rola. On
    zawsze jest DRUGI, nigdy pierwszy"

    Jedynie czytając wypowiedzi z tego wątku wychodzi, że pierwszeństwo jest
    zależne od przekonań.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2018-10-23 13:37:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-22 o 22:23, s...@g...com pisze:

    > No, gupio jest.
    > Ale tu gdzie jestem jest tez ciekawie.
    > Zielona strzalka w prawo jest domyslnie. Oznaczane jest explicite tylko jak jej nie
    ma.
    > Za to piesi maja liczniki. Prawie wszedzie. I wiadomo ze jak pieszemu sie liczy i
    schodzi do zera to samochodom sie zapali zolte niebawem.

    Licznik to taki trochę powrót do przeszłości - zamiast żółtego. I bardzo
    dobrze. Byłem parę razy w Szczecinie, tam one również są - znacząco
    usprawniają ruch. I po cholerę było likwidować te żółte światła?
    Liczniki są lepsze ale luka 20 lat zapanowała pomiędzy zlikwidowaniem
    pierwszego a rozpoczęcia myślenia o 2-gim. Niepotrzebna utrata
    bezpieczeństwa.

    > Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam ile jest
    ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za skrzyzowaniem.

    Ha! Też o tym pomyślałbym :-) Dokładnie te same sytuacje widuję na drogach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2018-10-23 16:21:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 22 paź 2018 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam
    > ile jest ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za
    > skrzyzowaniem.

    No zaraz, znaki obowiązują do skrzyżowania. Jeśli potem nie ma to znaczy
    że jest ogranicznie "normalne" 50/90 itd.
    Poza tym znaków jest tak nasrane, że chyba nikt na nie nie patrzy.

  • 40. Data: 2018-10-23 16:39:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-10-2018 o 13:30, Marek S pisze:

    > Sam więc widzisz jakie to dylematy tworzy. Zacytuję teraz słowa kolegi
    > LordBluzg
    >
    > "Zielony ma CZEKAĆ aż czerwony przejedzie. Taka jego obowiązka/rola. On
    > zawsze jest DRUGI, nigdy pierwszy"

    Słusznie.
    Jak na każdym innym skrzyżowaniu gdzie nie masz pierwszeństwa.

    > Jedynie czytając wypowiedzi z tego wątku wychodzi, że pierwszeństwo jest
    > zależne od przekonań.

    Nie - to Ty wprowadzasz ferment, sugerując jakiekolwiek problemy z
    pierwszeństwem w tego typu przypadkach.