    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak wrócić do domu...;-)
    Date: Wed, 25 Mar 2015 16:07:22 +0100

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >i jeszcze jedna kwestia: auto nie jest opłacone w Polsce /Agencja
    >celna/ czy na to jest jakiś określony czas?
    >sprzedający twierdzi że korzystniej /taniej?/będzie jeżeli ja zrobię
    >sam te formalności na siebie /on mi w tym ma pomóc/,

    Dla niego korzystniej, dla Ciebie taniej ... ale sie moze zmienic w
    bardzo drogo :-)

    >czy na to jest określony czas od przywozu auta z zagranicy? auto
    >przyjechało z niemiec chyba w lutym....

    Moze cos sie zmienilo, ale dawniej na zgloszenie akcyzy bylo 5 dni.
    Maly kruczek - od daty przywozu.
    Mogles kupic, a potem sobie siedziec dalej w Niemczech i wrocic
    wczoraj.

    Warto obejrzec dokumenty czy jest tam jakas data.
    Miesiac ... troche dlugo..
    No ale jakbys na potwierdzenie mial niemiecka polise wypisana
    przedwczoraj ...

    Ja sie na tych zoltych tablicach nie znam, ale tam zdaje sie Niemcy
    wprowadzili bardzo duza dowolnosc ... zeby on Cie na kolejna mine nie
    wprowadzil, ze jakis tam papierek ci wypisze, a potem sie okaze ze do
    rachunku dojdzie jeszcze kara za niemanie OC, albo, odpukac, jakies
    odszkodowanie.

    Drogie to auto ? Ogolnie to lepiej jak on zarejestruje, nawet jak masz
    mu potem doplacic tych kilkaset zl.

    J.