  • Data: 2020-03-05 08:17:19
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-05 o 00:08, piachoo pisze:
> [...]
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    ges/governor-257x138.jpg

    > genialne w swojej prostocie, tylko jak szybko to się musi kręcić, żeby zaczeło
    działać? Sprzedawcy i podają, podają do czego pasuje :/

    Gramofon na korbkę, z którego pochodzi jedno ze sprzęgieł, miał zwykle
    78 obr/min; trzeba więc dodać przekładnię reduktor 10:1.
    Ewentualnie zastosować słabszą sprężynę lub większe ciężarki.

    Sam b.duży reduktor może spełnić wymagane zadanie, bo nie da się zbyt
    szybko kręcić korbą.

    WM