eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak zdiagnozowac powod "zwisu"? › Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
  • Data: 2020-01-16 10:00:21
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Od: kosmos <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-01-13 o 11:46, kosmos pisze:
    > Cześć,
    > mam komputer stacjonarny Dell 3610, który od czasu do czasu bez
    > wyraźnego powodu się zawiesza.
    > Wygląda to tak, że np. sobie w coś gram i nagle ekran gaśnie, przez
    > chwilę jeszcze słychać dźwięk (muzyka w grze), potem i to cichnie, i
    > następuje "zwis" - komputer nie reaguje na wciskanie klawiatury
    > (Alt+Tab, Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, Ctrl+Alt+Esc). Maszyna dalej pracuje,
    > słychać wentylatory. Po przytrzymaniu przycisku zasilania (aż komputer
    > się wyłączy) i ponownym włączeniu wszystko uruchamia się normalnie, nie
    > ma komunikatów o błędach (tylko Chrome się skarży, że nie został
    > prawidłowo zamknięty i pyta, czy przywrócić przeglądane strony).
    > Po pierwszych paru razach zacząłem podejrzewać przegrzanie (wentylacja w
    > obudowie jest standardowa, fabryczna), ale - choć tego nadal nie
    > wykluczam - jestem skłonny rozważyć inne przyczyny, ponieważ zdarzyły mi
    > się pady także w sytuacji, gdy komputer nie był mocno obciążany
    > (odpalona przeglądarka Chrome i film na YouTube).
    > Po tym wstępie chciałbym prosić o podpowiedź - w jaki sposób mogę we
    > własnym zakresie zidentyfikować przyczynę takich zawieszeń? Może jakiś
    > soft z logowaniem pracy podzespołów, który na bieżąco sprawdza, czy
    > wszystkie elementy komputera działają prawidłowo? A może jakiś
    > wszechstronny test obciążeniowy (3D Mark - jakaś niezbyt aktualna wersja
    > - przeprowadza procedury testowe bez większych problemów, komputer się
    > na nich nie zawiesza, ale to mi niestety nic nie daje)?
    > Korzystałem z HWInfo, ale on tylko loguje temperatury, obciążenia,
    > obroty itp.; może i jest to pomocne, ale nie umiem za pomocą takich
    > logów nic ustalić.
    > Komputer pracuje na Windows 10 Pro 64 bit, procesor Xeon 3.7/3.9 GHz,
    > pamięć RAM 16 GB, karta graficzna GTX 1060 6 GB.

    Wczoraj ponownie zacząłem przeglądać internet w poszukiwaniu rozwiązania
    mojego problemu, i - o dziwo - coś mi się udało znaleźć (nie wiem, jakim
    cudem wcześniej mi się nie udało, jestem przekonany, że kryteria
    wyszukiwań dawałem te same).
    Okazuje się, że nie jestem osamotniony w temacie takich zawieszek. Z
    tego co inni już "rozpoznali bojem" okazuje się, że problem istotnie
    jest natury programowej - z jakiegoś powodu maszyny Dell T3610 (być może
    także inne podobne) mogą mieć problem w przypadku korzystania z Windows
    10 i mocniejszych kart graficznych, zarówno Nvidia jak i AMD. Nie
    znalazłem dokładnego wyjaśnienia dlaczego tak się dzieje, ale dla
    niektórych skutecznym rozwiązaniem okazało się wyłączenie wspomagania
    wirtualizacji w BIOSie. Wczoraj to zmieniłem i zobaczymy - może mi się
    poszcześci, i więcej zwisów nie będzie... A jak nie, to pewnie nie będę
    z tym walczył tylko wymienię sprzęt.
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi wszystkim zaangażowanym w tym wątku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: