    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Date: Mon, 20 Aug 2018 15:33:06 +0000 (UTC)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > A ju? wczoraj komputera nie w??cza?em :)
    >
    > Generalnie nic nie sprawdza?, obejrza? ten kabel ale ich interesuje tylko
    > licznik, wi?c sprawdzi? licznik, zapisa? ?e licznik jest sprawny i tyle.
    >
    > W poniedzia?ek w?a?cicielka ma dzwoni? do administracji (bo w pi?tki
    > nieczynne) i zam?wi? mi konserwatora czy tam innego speca...

    Wiesz, przepraszam ze psuje serial w odcinkach. Ale policz sobie:
    30 metrow kabelka o srednicy 0.2 mm daje opor ok 150 omow. Czyli
    prawie na pewno nie ma zadnej kradziezy tylko ordynarne zwarcie.
    Ze kabelek dlugi i cienki to nie wywala bezpiecznikow. Ciesz sie
    ze nie bylo pozaru.

    Mozesz dochodzic kto odpowiada za zwarcie. Wierzac wlascicelce
    ze wczesniej nie bylo poboru, to najprawdopodobniej Ty jestes
    bezposrednim sprawca. Inna sprawa to stan instalacji...
    Ale nie oczekuj zwrotu forsy za zmarnowany prad: elektrownia
    dostarczyla, przed twoja dzialanoscia nie bylo uplywu, wiec
    pada na Ciebie.

    --
    Waldek Hebisch