  • Data: 2016-11-06 17:37:03
    Temat: Re: Jak zrobić wzornik
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05.11.2016 JS <b...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > potrzebuję sobie zrobić wzornik "do czegoś tam" o wymiarach pocztówki
    > zawierający na czarnym tle kilkadziesiąt kolorowych punktów czerwonych,
    > zielonych, niebieskich i białych. Zrobiłem sobie odpowiednią bitmapę i
    > zaniosłem do punktu foto, żeby mi z tego zrobili odbitkę. Wyraźnie
    > zaznaczyłem, żeby NIE przerabiali tego na jpg. Odbieram i wyraźnie widać
    > artefakty po kompresji, albo punkty po prostu giną w tle. Zwiedziłem już
    > chyba z 8 różnych punktów i za każdym razem słyszę, że "inaczej się nie
    > da".
> [...]

    Przerób w domu na JPG z minimalną kompresją. Jak automat w punkcie widzi
    surową bitmapę to automatycznie konwertuje z tragicznymi parametrami
    konwersji i wynik jest jaki jest. Jak dostanie JPG to powinien go łyknąć
    z marszu. Problemem może być automatyczna konwersja kolorów. Automaty
    często mają ustawione auto-level i obsługa nie chce przy tym kombinować.
    Rozwiązaniem może być dodanie pod głównym plikiem dwóch pasków
    gradientowych, jeden od bieli do czerni, drugi pełen pasek H.

    A co do kompresji przez JPG:

    $ convert -size 1000x1000 plasma: plasma.bmp
    $ convert plasma.bmp plasma-st.jpg
    $ convert plasma-st.jpg plasma-st-jpg.bmp
    $ convert plasma.bmp plasma-st-jpg.bmp -metric RMSE -compare -format "%[distortion]"
    info:
    0.0151614 <- różnica przy st. konwersji IM - zazwyczaj większy stopień niż PS
    $ convert plasma.bmp -quality 100 -sampling-factor 1x1 plasma100.jpg
    $ convert plasma100.jpg plasma100-jpg.bmp
    $ convert plasma.bmp plasma100-jpg.bmp -metric RMSE -compare -format "%[distortion]"
    info:
    0.0029435 <- różnica między plikami przy minimalnej kompresji
    $ ls -s -1 *.bmp plasma-st.jpg plasma100.jpg
    2932 plasma.bmp <- różnica w wielkości plików
    1492 plasma100.jpg
    352 plasma-st.jpg

    Nie możesz porównywać bezpośrednio BMP i JPG ponieważ BMP to plik
    zupełnie surowy a JPG oprócz konwersji kolorów zawiera coś w rodzaju
    kompresji danych czymś bardzo podobnym do ZIPa:

    $ convert plasma.bmp plasma.tif
    $ convert plasma.tif -compress zip plasma-zip.tif
    $ ls -s -1 *.tif
    2936 plasma.tif
    1880 plasma-zip.tif

    A z tego to już jakieś wnioski wyciągnąć można.

    m.