  • 11. Data: 2017-01-15 13:28:48
    Temat: Re: Jaka klawiatura?
    Od: s...@g...com

    On Sunday, January 15, 2017 at 10:33:37 AM UTC, Uncle Pete wrote:

    > Po lewej :)

    > I generalnie klawisze były jakby lepsze. Nadal wolę duży skok i wyraźne
    > poczucie naciśnięcia klawisza. I nadal korzystam z klawiatury Fujitsu
    > kupionej za jakieś straszne jak na dzisiejsze czasy pieniądze w 1993 roku.
    >
    > Piotr

    do dzisiaj sie takie klawiatury produkuje, koszt takowej klawy z unicompu to ok 110
    dolarow (w zaleznosci od tego ktora wersje sie chce)- z tym ze tam sa jeszcze
    sprezynki, a nie przelaczniki z wisienka- co kto lubi.
    https://www.pckeyboard.com/

    sg

  • 12. Data: 2017-01-17 17:13:17
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 13.01.2017 o 15:58, Borneq pisze:
    > W końcu kupiłem Razer Deathstalker (RZ03-0080 z podświetleniem) używana
    > ale na gwarancji

    Razer ma trudno wciskane klawisze, może tylko ta sztuka, będę musiał
    oddać. Pytanie jest otwarte, klawiatura nie musi byc poświetlana ale
    lepiej z dużym skokiem tak jak Logitech K120 - może właśnie Logitech
    K120 - sprawdzona

  • 13. Data: 2017-01-19 01:42:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    dolarow (w zaleznosci od tego ktora wersje sie chce)- z tym ze tam sa jeszcze
    sprezynki, a nie przelaczniki z wisienka- co kto lubi.

    Wow, są nawet klawiatury bez windowsowych klawiszy!
    http://www.pckeyboard.com/page/product/UNI041A

    Ale USB to skundlenie ))) Musi być 5-pin DIN.

    Piotr

  • 14. Data: 2017-01-19 06:12:14
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 14.01.2017 o 16:51, Jan Stożek pisze:
    > Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
    > namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

    Mam opakowanie: Silverline MMS-8890PL (choć PL na wyrost, jest zdjęcie
    na opakowaniu QWERTY a klawiatura jest QWERTZ)
    http://www.arukereso.hu/billentyuzet-c3111/silverlin
    e/mms-8890-p260862155/

    Mogę wysłać za darmo wraz z myszą, tylko koszty przesyłki.
    Pytanie: Przy wysyłaniu większych rzeczy takich jak klawiatura, skąd
    wytrzasnąć odpowiednie pudełko do wysyłki?

  • 15. Data: 2017-01-19 10:37:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.01.2017 o 01:42, Uncle Pete pisze:

    > Wow, są nawet klawiatury bez windowsowych klawiszy!
    > http://www.pckeyboard.com/page/product/UNI041A
    >
    > Ale USB to skundlenie ))) Musi być 5-pin DIN.

    Niemniej jednak, klawisze funkcyjne są na górze a nie z boku. Czyli taka
    klasyka i nie klasyka.

    p. m.

  • 16. Data: 2017-01-19 14:26:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Niemniej jednak, klawisze funkcyjne są na górze a nie z boku. Czyli taka
    > klasyka i nie klasyka.
    >
    > p. m.

    Ile jeszcze żyjących osób pracowało na klawiaturach z dziesięcioma
    klawiszami F po lewej stronie? ;) Klawiatury 101/102 klawisze to teraz
    też klasyka. I wygodniejsze w korzystaniu, bo chyba nie są produkowane
    jako rzecz kolekcjonerska...

    Piotr

  • 17. Data: 2017-01-19 14:50:00
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2017 14:26, Uncle Pete pisze:

    > Ile jeszcze żyjących osób pracowało na klawiaturach z dziesięcioma
    > klawiszami F po lewej stronie? ;)

    Ja. Żadne późniejsze wynalazki sie nie umywają. W szczególności jest mi
    całkowicie niepotrzebna klawiatura numeryczna, za to układ strzałek na
    niej jest wygodniejszy, ale sięganie z pominięciem 'drugich strzałek' -
    niewygodne.

    MJ

  • 18. Data: 2017-01-19 21:51:19
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 19 Jan 2017 14:50:00 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > W szczególności jest mi całkowicie niepotrzebna klawiatura
    > numeryczna, za to układ strzałek na niej jest wygodniejszy, ale
    > sięganie z pominięciem 'drugich strzałek' - niewygodne.

    Każdemu wedle potrzeb. :) Programista doceni inne klawisze, księgowy
    jeszcze inne.

    Ja niby nigdy specjalnie dużo nie grałem, chyba, jako nastolatek w
    jakiegoś Tomb Raidera czy wcześniej Prince of Persia. To i owszem. A
    potem nastały czasy różne, jednak jak dziś mam w cokolwiek pograć i
    sterowanie mam na WSAD+myszka to jakoś tak się czuję jak na sprzęcie
    dla mańkutów (nie ujmując im oczywiście, bo i nie ma czego). Zawsze
    się chodziło po labiryntach strzałkami w grach, bez myszki, a pod lewą
    ręką było wszystko inne, różniste: strzał, kucanie, zmiana broni, czy
    cokolwiek. I to na takich leciwych klikających klawiaturach się grało...
    Ale podstawą zawsze strzałki w układzie 1+3, nie 1+3+1 (krzyż jak na
    numpadzie). Góra i dół obsługiwane środkowym paluchem muszą być.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 19. Data: 2017-01-19 22:02:40
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2017 o 14:50 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

> [...]
    > całkowicie niepotrzebna klawiatura numeryczna, za to układ strzałek na
    > niej jest wygodniejszy, ale sięganie z pominięciem 'drugich strzałek' -

    Nie do końca rozumiem, bo raczej wydzielona część nawigacyjna jest
    niepotrzebna.
    Wszystko jest dostępne w części numerycznej, a tej znów żaden księgowy
    itp. nie odda nigdy :)

    --
    Trefniś

  • 20. Data: 2017-01-29 13:43:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podobnie używałem Olivetti.
    Wybrudziła się strasznie (głównie boki klawiszy) - jaki masz patent na solidne
    domycie klawiatury?

    -----