    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A [crosspost]
    Date: Thu, 1 Oct 2015 12:12:57 +0200

    Użytkownik " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:560cf4d3$0$27516$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > wysyłaniu
    > topic'owego posta) oraz pl.misc.elektronika która jest dla niniejszego
    > tematu
    > najwłaściwsza. No ale jeśli jest już tu-i-tam, no to może zrobię do tego
    > crosspost. Dla tych, którzy nie zauważą tegoż rozdwojenia -- podkreślę, że
    > odpowiadając na tekst niniejszym -- wyślą go na *obie* grupy, pod warunkiem
    > korzystania z czytnika off course, ale *nie* wtedy, gdy to zrobią via
    > WWW...
    >
    > Kolejna uwaga: w tem-temacie pojawiły się już wpisy następujące:
    c.elektronika/x_X91KuhTB8
    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.com
    p.pecet/gjN3dYDyd2g

> [...]
    > ładować?
    > : > (...)
    > : > 11.. No i cena: mam nadzieję trafić coś takiego
    > : > przy niezbyt wygórowanej: x < 100 zł... ;)
    > :
    >
    > :
    > : Pogodzenie 5.d) z 11. to chyba tylko zrobić samemu
    > : szczególnie że "Nawet wiem na czym to polega...".
    > : P.G.:
    >

    > Hm, jesteś pewien, że nie trafię takiej poniżej setki? A ja, biedny miś,
    > miałem
    > nadzieję, że... jeszcze mniej: czyli taniej, niż barszcz Strójwąsa ;)

    Ja piszę "chyba" a Ty na to "jesteś pewien?".

    > A czy może się orientujesz, od jakich zakresów ceny jest to możliwe?

    Nie mam zielonego pojęcia, a badań rynku robił nie będę.

    > Natomiast co do "zrobić samemu" to... zrobiłem! A było to spooory kawał
    > czasu
    > temu. Bez żadnego-tam procesora, ani w ogóle większej (a nawet mniejszej)
    > elektroniki: transformator z przełącznikami napięcia (też własnoręcznie
    > zmajstrowany) kilka diodek, oporniki, Pe-eR-ki, gniazdka do podpięcia
    > miernika,
    > no i sam miernik (sklepowy). Ładowałem tym, bardzo skutecznie -- baterie
    > pastylkowe, które w tym czasie były dość drogie...

    Według mnie to przerost formy nad treścią. Do ładowania pastylkowych, miałem
    źródło prądu na kondensatorze (+ prostownik). Było to zmontowane we wtyczce
    220V z której wystawały dwa kabelki doprowadzone do dwu pinesek wbitych w
    drewniany spinacz.
    P.G.