    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
    Date: Mon, 02 Apr 2018 20:30:35 GMT

    On 2018-04-02, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > hmm... czyli przy instalacji? I teraz to już pozamiatane?

    Niekoniecznie, ale odpowiedź na pytanie "co nalezy zrobić" z tym jest
    trochę roboty, bo nie grzebałem w LILO dobrych 15 lat. ZCP dawało się
    wklepać ręcznie "root FS" z poziomu lilo ale to Cie nie urządza, bo
    musiałbyś tak za kazdym razem.

    A drugie podejście to niekoniecznie podczas instalacji, ale trzeba by
    mieć system zbliżony do tego, który próbujesz odtworzyć z lilo, z niego
    odpalić, itp. Może jutro poguglam jak znajdę trochę czasu.

    Generalnie wygląda to tak, że ZCP lilo rozumie jedynie fizyczny adres:
    szukaj fs na fizycznym hd0, pierwsza partycja, więc jak zamienisz dyski
    to on nadal bedzie szukal na hd0,0 a to już będzie inny fizycznie dysk.

> [...]
    > nakładki u mnie.
    > Stare Windowsy to były nakładki na DOS wtedy, nie przypominam sobie,
    > żeby były problemy z DOS. Jasne, jak się dało na pierwszym kanale dysk
    > bez systemu a na drugim z systemem i w BIOS nie było możliwości
    > wskazania kolejności botowania to był komunikat "no booting device" czy
    > jakoś tak.
    > Ale jak jedyne urządzenie na taśmie, to nie grało różnicy. Pierwsza
    > literka była nadawana i jazda. Reszta ustawień w dwóch plikach
    > konfiguracyjnych w których można było grzebać bez problemów.

    A co by się stało gdyby system był butowany z innego fizycznie dysku niż
    ten z MBRem?

    --
    Marcin