  • 31. Data: 2020-02-19 21:19:22
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-19 o 19:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...
    > Jeżeli ograniczeniem byłaby infrastruktura to rzeczywiście niewiele
    > mozna zrobić. Ale wiekszosc ograniczen to jednak kwestia konfiguracji
    > wprowadzonej u operatora (...)

    A to musielibyśmy wykonać jakieś badania statystyczne w temacie, bo
    moja intuicja podpowiada mi zupełnie odwrotnie. Z reguły ogranicznikiem
    jest odległość pacjenta od DSLAMu - aczkolwiek teraz coraz
    powszechniejszy jest światłowód pod strzechą, więc może ostatnia mila
    nie jest już tak bolesna jak kiedyś, nie wiem.

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-02-19 21:48:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Feb 2020 18:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale 30 km dalej bedzie autostrada czy inna droga?

    S-ka o standardzie autostrady.
    Takie Wroclaw-Gniezno liczylem.
    Mozna S5-A2-S5, mozna Rawicz-Srem-Gostyn ..

    > Ile opłaty za autoastrade?

    Zero. Ale ... auto przy 140 wiecej pali :-)

    > A jakie to ma znaczenie czy jedziesz z pracy czy w niedziele z wycieczki?
    > Czas to czas, pln to pln.

    No wiesz - jesli moge godziny nadliczbowe wyrobic i zarobic wiecej, to
    rachunek jest inny niz tylko gdy czas "prywatny" zuzyje.

    > Masz racje - to sa bardziej moje oczekiwania w stosunku do rządzacych.
    > To oni odpieprzyli numer podpisujac taka umowe i dodatkowo utajniajac ja.

    Tak to jest, jak narod chce autostrady, rzad chce autostrady, ale
    pieniedzy nie ma. Ale we Wloszech, Francji, Hiszpanii - jakos se
    sprawdza.

    A umowa w czesci podstawowej chyba dosc prosta - rob autostrade i
    zbieraj oplaty.

    J.

  • 33. Data: 2020-02-19 22:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    /
    > 10-03-2037
    > Zakończenie okresu koncesji i przekazanie całej 255-km autostrady A2 ze
    > Świecka do Konina na rzecz Skarbu Państwa (zgodnie z zapisami umowy
    > koncesyjnej).

    A pierwszy odcinek powstal zdaje sie 2002 ... od poczatku bylo 35 lat,
    czy wydluzyli ?

    J.

  • 34. Data: 2020-02-19 23:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > S-ka o standardzie autostrady.
    > Takie Wroclaw-Gniezno liczylem.
    > Mozna S5-A2-S5, mozna Rawicz-Srem-Gostyn ..

    > Zero. Ale ... auto przy 140 wiecej pali :-)

    ok, sprobujmy policzyc.
    A tak naprawde rozmawiamy tylko o odcinku Rawicz - Poznań wschód bo tu
    jest alternatywa.
    Czyli mamy 100km vs 130
    Licze dla mojego ducato
    spalanie na krótszej trasie 7,5
    spalanie na dłuzszej trasie 9
    Koszt krótszej 7,5 * 5,6 = 42zł
    Koszt dłuzszej 9 * 1,3 * 5,6 = 65,52
    Roznica 23zł.
    Jezeli zarabiasz 70zł lub wiecej za godzine to jadac samemu opłaca sie.
    Ale jezeli jedziesz w 3 osoby to juz tylko 23zł za godzine.
    ;-P

    > No wiesz - jesli moge godziny nadliczbowe wyrobic i zarobic wiecej,
    > to rachunek jest inny niz tylko gdy czas "prywatny" zuzyje.

    To masz tylko inne dane w postaci wiekszego zarobku godzinowego.

    > Tak to jest, jak narod chce autostrady, rzad chce autostrady, ale
    > pieniedzy nie ma. Ale we Wloszech, Francji, Hiszpanii - jakos se
    > sprawdza.

    Znam troche Włochów i akurat oni na ceny autostrad bardzo narzekaja.

    > A umowa w czesci podstawowej chyba dosc prosta - rob autostrade i
    > zbieraj oplaty.

    Ale trzeba było np wywalczyc to ze takie połaczenie z Bukiem jest
    traktowane jako obwodnica Poznania i jest za free.
    Sama obwodnica Poznania to tez był dramat - dopiero w tym roku dobudowali
    trzeci pas i w koncu jakos to wyglada. Ruch wymagał tego od nich juz
    kilka lat temu.
    Diabeł jak zwykle tkwi w szczególach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 35. Data: 2020-02-20 00:16:39
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Słuszna uwaga. Mogę tylko złośliwie odpowiedzieć, że autostradą też
    > można helikopterem lecieć - i żadne roboty drogowe nie straszne. :)

    Ale w jakim celu skoro rozmawiamy o "jechać" a nie latać.?

    > No tak, ale to co "za" operatorem to w praktyce mało kiedy ma znaczenie
    > dla użytkownika. Z mojego skromnego doświadczenia raczej wynika że
    > problemem w 99% przypadków jest tzw. "ostatnia mila". Nie przeczę
    > jednak, że na pewno istnieją wyjątki.

    Dla użytkownika to i między nim a operatorem też rzadko ma znaczenie.
    I w niczym to nie zmienia nieprawdziwości twojego tekstu że
    niezależnie od operatora pakiety polecą tymi samymi kablami.
    Mam w bloku (nie w jednym w całej spółdzielni) trzech operatorów
    internetu, tepsę, kablówkę i firmę internetową która kupiła sieć
    jaką sami sobie swojego czasu zrobiliśmy.
    Potem spółdzielnia wpuściła jeszcze czwartego operatora ale nie
    wiem czy funkcjonuje, natomiast jego kable i szafki w piwnicy
    jeszcze widuje. :-)

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2020-02-20 09:08:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 00:16 +0100, RadoslawF napisał:

    > Ale w jakim celu skoro rozmawiamy o "jechać" a nie latać.?

    Ja tam o lataniu pisałem (pakietów). Inni to nie wiem. :)

    > Dla użytkownika to i między nim a operatorem też rzadko ma znaczenie.

    Najwyraźniej mamy skrajnie różne doświadczenia.

    > Mam w bloku (nie w jednym w całej spółdzielni) trzech operatorów
    > internetu, tepsę, kablówkę i firmę internetową która kupiła sieć
    > jaką sami sobie swojego czasu zrobiliśmy.

    Na bogato. Przyznam, że nie wiem jak to w blokach wygląda - to
    środowisko jakoś nigdy mnie nie pasjonowało. Ciekawi mnie jednak
    aspekt sieci "jaką sami sobie swojego czasu zrobiliście" - wykupiliście
    swój własny AS z pulą adresową, postawiliście kilka routerów na dachu i
    ustaliliście peeringi eBGP z lokalnie dostępnymi węzłami tranzytowymi?
    Jeśli tak, to ambitnie.

    Mateusz

  • 37. Data: 2020-02-20 09:14:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 18:46, spider pisze:
> [...]
    a.pl...

    > https://www.autostrada-a2.pl/corporate/about/history
    /

    > 10-03-2037
    >
    > Zakończenie okresu koncesji i przekazanie całej 255-km autostrady A2 ze
    > Świecka do Konina na rzecz Skarbu Państwa (zgodnie z zapisami umowy
    > koncesyjnej).

    > Jedna z teorii spiskowej mówi że AW S.A. podnosi opłaty by nie osiągnąć
    > natężenia ruchu które zobowiązałoby ją do zbudowania 3 pasa ruchu za
    > własne pieniądze.
    > Niestety umowa jest tajna i hgw jakie są w niej tak naprawdę zapisy.

    Inna z teorii, że Kulczykowa potrzebuje kasy na spłatę domu. :-)

    https://wpolityce.pl/swiat/487680-bloomberg-dominika
    -kulczyk-kupila-dom-za-niemal-300-mln-zl

    T.

  • 38. Data: 2020-02-20 13:53:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Ja tam o lataniu pisałem (pakietów). Inni to nie wiem. :)

    O lataniu autostradą helikopterem to nie ty? ktoś się podszył? :-)

    > Najwyraźniej mamy skrajnie różne doświadczenia.

    Bo w zależności od warunków lub oczekiwanych efektów występują
    różne doświadczenia.

> [...]
    > swój własny AS z pulą adresową, postawiliście kilka routerów na dachu i
    > ustaliliście peeringi eBGP z lokalnie dostępnymi węzłami tranzytowymi?

    To było prawie dwadzieścia lat temu. Ambitnie było tylko dlatego
    że mieliśmy ten internet bez płacenia za impulsy tepsie
    i bez płacenia haraczu za tepsowy kabel.
    A IP zewnętrzne było oczywiście tylko jedno.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2020-02-20 14:26:10
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RadoslawF w

    > O lataniu autostradą helikopterem to nie ty? ktoś się podszył?

    Mateuszki to kłamczuszki czy to polski czy francuski...

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2020-02-20 15:20:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 13:53 +0100, RadoslawF napisał:

    > O lataniu autostradą helikopterem to nie ty? ktoś się podszył? :-)

    A to też - ale to już w ramach tejże naciąganej analogii właśnie.

    > To było prawie dwadzieścia lat temu. Ambitnie było tylko dlatego
    > że mieliśmy ten internet bez płacenia za impulsy tepsie
    > i bez płacenia haraczu za tepsowy kabel.

    Wnioskuję z tego, że to raczej anegdotyczny przypadek typu "latam
    helikopterem", a normalni ludzie jednak są/byli skazani na tepsowe
    kable, tzn. jeżdżenie autostradą co to nie zawsze gwarantuje prędkości
    autostradowe.

    Mateusz