  • 91. Data: 2011-11-16 10:35:07
    Temat: Re: Kolejne BMW, coś w tym jednak jest
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/11/2011 08:29, z wrote:

    > Bo rowerzyści notorycznie w takiej sytuacji nie sygnalizują skrętu w
    > prawo (ja też nie ;-) ) Za to w blaszaku jak najbardziej to robię.
    > Rowerzysta "nieczytelny" a kierowca "niezdecydowany" i nieszczęście
    > gotowe. Pod względem prawnym nie ma co dyskutować. Wina kierowcy.
    > Można jednak "tfardzielom" pokazywać jako przestrogę.

    "Nieczytelny" rowerzysta? Jaki byłby "czytelny", jadący z transparentem
    "nie skręcam tutaj w prawo"?

    Nie pij tyle od rana w środku tygodnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 92. Data: 2011-11-16 10:45:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-15 17:44, TheWarAgainstTerror pisze:

> [...]
    Bezkarny_kierowca_potracil_rowerzyste__film_.html

    > 3 pasy w jednym kierunku, obok fajna ścieżka rowerowa, a ten zapitala na
    > rowerze górskim,jako rowerzysta bym się bał w takich warunkach wykonywać
    > taki manewr nawet nie patrząc za swoje lewe ramię

    Nie no, wina kierowcy "bmw" jest IMHO bezsprzeczna. Co nie zmienia
    faktu, że większość rowerzystów na dwupasmowych ulicach to pospolite debile.

    Szczególnie mile jest jak dojeżdża taki do skrzyżowania, wymija
    wszystkich ustawia się jako pierwszy a potem wszystkich blokuje. Każdy
    musi się męczyć aby wyprzedzić taką parówkę w legginsach na tzw. góralu,
    wlekącym się <20km/h, bo on ma prawo. Oczywiście następne światła i to samo.

    A.

  • 93. Data: 2011-11-16 10:48:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-16 09:03, MadMan pisze:

    > Żeby zasygnalizować skręt w prawo. Nie zasygnalizował i nie skręcił -
    > zatem nie wiem co w jego zachowaniu jest nieczytelne.

    Sygnalizacja skrętu jest oznaką słabości i głupoty. Nawet kierowcy
    starają się tego unikać a co dopiero rowerzyści. Więc to, że nie
    wyciągnął ręki o niczym nie świadczy. Oni prawie nigdy tego nie robią.

    A.

  • 94. Data: 2011-11-16 10:53:29
    Temat: Re: Kolejne BMW, co? w tym jednak jest
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-16 08:00, Myjk pisze:
    > Tue, 15 Nov 2011 18:18:53 +0000 (UTC), Deflegmator

    > Jedynym błędem rowerzysty było to, że nie miał akurat przy sobie
    > kryształowej kuli z zestawem głośnomówiącym.

    Z drugiej strony ładowanie się na trzypasmówkę, do szczególnie dobrych
    pomysłów nie należy. Pomijam czy on w ogóle mógł tam jechać.

    A.

  • 95. Data: 2011-11-16 10:56:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Bredzisz. Skoro samochód się wlecze za rowerzystą to w 99% przypadków
    > oznacza, że zgodnie z przepisami skręci w prawo za rowerzystą.

    Więc hamowanie, co niektórzy sugerują, w tym przypadku nie miało by
    sensu. Więc rowerzysta sensownie postąpił, nie mógł przewidzieć, że
    kierowca zdecyduje się na tak idiotyczny manewr. Zwłaszcza, że kupę
    czasu jechał za nim.

    A.

  • 96. Data: 2011-11-16 10:59:15
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Z drugiej strony ładowanie się na trzypasmówkę, do szczególnie dobrych
    > pomysłów nie należy. Pomijam czy on w ogóle mógł tam jechać.

    Wybacz, ale bredzisz jak potluczony.

    sz.

  • 97. Data: 2011-11-16 11:17:12
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Szczególnie mile jest jak dojeżdża taki do skrzyżowania, wymija wszystkich
    > ustawia się jako pierwszy a potem wszystkich blokuje.

    Srodkiem jedzie, ze cie blokuje ?

    > Każdy musi się męczyć aby wyprzedzić taką parówkę w legginsach na tzw.
    > góralu, wlekącym się <20km/h, bo on ma prawo. Oczywiście następne światła
    > i to samo.

    Rowerzysta z parowa jakos mi sie nie kojarzy, w przewazajacej wiekszosci sa
    to kierowcy samochodow.:)
    A tak w ogole to zacznij czytac jak sobie radzic ze stresem, albo przesiadz
    sie do komunikacji bo widze, ze niewilee ci brakuje do tego goscia ze
    scenica, jestes niebezpieczny :P
    Niestety straszny brak kultury na tych polskich drogach.

    sz.

  • 98. Data: 2011-11-16 11:25:11
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 16 Lis, 10:45, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Co nie zmienia
    > faktu, że większość rowerzystów na dwupasmowych ulicach to pospolite debile.

    A przyczyną debilizmu rowerzystów jest spychanie ich na "scieżki
    rowerowe" zwane formalnie "drogami dla rowerów" gdzie żadne prawa nie
    obowiązują, nikt nie sygnalizuje skrętów, jeździ się po przypadkowej
    stronie, wymusza pierwszeństwa itp. Przyzwyczaj się taki do jazdy
    pełnej bezprawia, a potem wpada w panikę, gdy musi włączyć się w
    prawdziwy ruch na jezdni...

    Rowerzysta może być świetnym kierowcą samochodu, ale złe nawyki ze
    "ścieżek rowerowych" zrobią z niego dupiastego operatora roweru, nie
    potrafiącego zachować się w najprostszych sytuacjach drogowych.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 99. Data: 2011-11-16 11:33:36
    Temat: Re: Kolejne BMW, coĚ w tym jednak jest
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 16 Lis, 01:45, to <t...@x...abc> wrote:

    > - Nie widział rowerzysty w lusterku, więc błędnie uznał, że ten też
    > skręca w prawo -- popełnił błąd.
    > - Jest psychopatą idiotą, który wali w przypadkowo napotkanego rowerzystę
    > (dlatego psychopatą) na oczach wielu świadków (dlatego idiotą).
    >
    > Co jest bardziej prawdopodobne?

    Trzecie wytłumaczenie - jazda w stylu: "jestem na pewno szybszy i
    zmieszczę się".

    Często kierowcom samochodów wydaje się, że są z założenia dużo szybsi
    niż rowerzysta, a co za tym idzie, że chwilę po wyprzedzeniu
    rowerzysty są już na tyle daleko od niego, że mogą wykonywać dowolne
    manewry nie patrząc w lusterka. To błąd podstawowy i bardzo częsty.

    W podobnym stylu zachowują się kierowcy ciężarówek, którym wydaje się,
    że jadą "krótkim samochodem osobowym". Jeśli wyprzedzony pojazd
    znalazł się za kabiną, to natychmiast wracają na swój pas, zapominając
    o wleczonym za sobą kilkunastometrowym ogonie...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 100. Data: 2011-11-16 11:40:43
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 15 Lis, 18:56, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Co z perspektywy rowerzysty wskazywało na to, że kierowca Renault nie
    > pojedzie zgodnie z przepisami?

    Jeśli pojawia się droga w którą samochód może skręcić, to lepiej
    przyjąć zasadę "nieograniczonej nieufności", zdecydowanie ostrzejszą
    niż "ograniczone zaufanie".

    Niestety prócz dróg poprzecznych są również prywatne posesje... i
    stosowanie tej zasady bez przerwy wywoływałoby u rowerzystów nagminne
    zawały serca. Tak wiec "nieograniczona nieufność" tak, ale w granicach
    rozsądku.

    W wielu przypadkach rowerzyście opłaca się blokowanie wyprzedzania.
    Często ostentacyjnie wyjeżdżam rowerem na środek pasa blokując
    możliwość wyprzedzania, a robię to np. przed łukami jezdni, zwężeniami
    i gdy ruch z przeciwka uniemożliwia wykonanie takiego manewru przez
    jadące za mną samochody, a które i tak chętnie wgniotłyby mnie do
    krawężnika lub rowu.

    Pozdr-
    -Rowerex