  • 11. Data: 2013-02-07 14:39:10
    Temat: Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:5113ad65$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:kf0ad5$k7f$1@node2.news.atman.pl...

    > Przepustowość spada.

    Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń
    przez HUBa.

  • 12. Data: 2013-02-07 19:11:08
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-07 14:39, 4CX250 pisze:

    > Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń
    > przez HUBa.

    I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie
    był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam
    wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

    --
    /MB

  • 13. Data: 2013-02-07 19:16:09
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    l-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

    > Bez Ethernetu kupa.

    Dlatego lepiej kupic wersje B z ethernetem...

  • 14. Data: 2013-02-07 21:25:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-07 13:54, Użytkownik animka napisał:

    > Aha, to fajnie. Napisz coś o tym komputerku, do czego się przydaje itp.

    Wersja droższa do zabawy i jako plajer divixów, tańsza, diabli
    wiedzą do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-02-08 00:50:44
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-02-07 21:25, RadoslawF pisze:

    > Wersja droższa do zabawy i jako plajer divixów, tańsza, diabli
    > wiedzą do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

    Do divixów, mp3 , zdjeć i innych filmów mam malutką mantę na USB. Ma
    pilota. Podłączam do niej dongla z kartą pamięci potem kabelkami do
    telewizora i mam obraz. Można ją wszędzie wziąć ze soba.

    --
    animka

  • 16. Data: 2013-02-08 01:22:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 00:50, Użytkownik animka napisał:

    > Do divixów, mp3 , zdjeć i innych filmów mam malutką mantę na USB. Ma
    > pilota. Podłączam do niej dongla z kartą pamięci potem kabelkami do
    > telewizora i mam obraz. Można ją wszędzie wziąć ze soba.

    Odtwarzacze te stacjonarne jak i przenośne mają kilka wad
    w zakresie odtwarzania filmów. Mają zaimplementowane nie
    wszystkie kodeki a te które mają bywa że zostają poprawione
    kolejną wersją i też kłopot. Taki wynalazek jak malinka jest
    jednak komputerem, instaluje się na nim najczęściej linuxa
    a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
    odtwarzacza. A po poprawieniu jakiegoś kodeka nowszą wersją
    nie ma problemu z jej dograniem do urządzenia w odróżnieniu
    od odtwarzaczy. Dla nielubiących klawiatury są do maliny
    zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
    miało to kupił bym od ręki. :-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-02-08 18:00:50
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "barach" napisał:

    > Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

    To jest zupa na gwoździu.

    Pzdr

  • 18. Data: 2013-02-10 15:33:15
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-08 01:22, RadoslawF pisze:

    > Odtwarzacze te stacjonarne jak i przenośne mają kilka wad
    > w zakresie odtwarzania filmów. Mają zaimplementowane nie
    > wszystkie kodeki a te które mają bywa że zostają poprawione
    > kolejną wersją i też kłopot.

    Jak ktoś lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zresztą
    pod ssaczy pojawiły się nawet sprzętowe odtwarzacze ze wsparciem dla
    tego kodeka pt. "zło i lewizna".
    A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowią
    problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedyś były
    "wysztkoodtwarzające" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych
    czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspierające H264/AVC i 99%
    materiału wideo nie stanowi problemu jeśli tylko wybierze się świadomie
    odpowiedni model. A jak ktoś nie ogląda filmów z płyt DVD/BluRay to
    jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej
    ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych
    formatów.

    > Taki wynalazek jak malinka jest
    > jednak komputerem, instaluje się na nim najczęściej linuxa
    > a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
    > odtwarzacza.

    To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
    Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na
    podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

    BTW:
    Można już w PL oficjalnie kupić Avatara 3D na bluray inaczej niż
    z TV Panasonica za parę kzł, czy nadal zostają aukcje lub amazon.co.uk?

> [...]
    > od odtwarzaczy. Dla nielubiących klawiatury są do maliny
    > zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD

    O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do
    komputerka za kilkadziesiąt zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo
    obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemności nie
    należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć
    film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to
    wcześniej mi się odechciewa.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2013-02-10 15:40:51
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/02/2013 12:54, animka wrote:
    l-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html
    > Aha, to fajnie. Napisz coś o tym komputerku, do czego się przydaje itp.

    Nadaje się dla studentów, fascynatów do zabawy z Linuksem. Dla domowego
    użytkownika bez sensu (poza nauką) - fatalne parametry, konieczność
    dokupienia masy dodatków. Ja nie mam pomysłu na to urządzenie -
    szczególnie mnie śmieszy brak zegara czasu rzeczywistego.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 20. Data: 2013-02-10 15:49:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-10 15:33, Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej
    > ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych

    Nie jest kwestią że ktoś lubi tylko w jakim formacie materiał
    dostanie czy ściągnie. Można oczywiście najpierw go wrzucić
    na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
    że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radzący sobie
    z różnymi kodekami.

    > To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
    > Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na
    > podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

    Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.
    Może jestem wyjątkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
    szerokim łukiem. I tak to co tam jest pojawia się na sieci
    w divixie.

    Ale skoro sprzęt ma kartę sieciową to nie ograniczajmy go do
    pendriva czy dysku przenośnego. Twoje problemy z iplex i
    silverlight chyba jednak należą do przeszłości:
    http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubun
    tu-tvn-player-tvp-vod.html

> [...]
    > należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć
    > film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to

    Ja tam się na odtwarzaczach sieciowych nie do końca orientuje
    ale wedle tego wpisu na stronie do której linka już podawałem
    przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
    "Dostęp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a
    skoro możemy z niego korzystać za darmo na wszystkich sprzętach z
    Windowsem, Androidem czy iOS, z pewnością uruchomienie tego typu zasobów
    również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."