    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kontrola trzeżwości
    Date: Mon, 4 May 2015 18:25:19 +0200

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup

    >Oczywiście - bo karane powinno być już stwarzanie zagrożenia (tak
    >samo jak strzelanie na oślep) a nie dopiero jak się kogoś zabije.
    >Czym się różni ten co strzelał i nie trafił od tego co strzelał i
    >trafił?

    No i u nas zasadniczo tak jest - za usilowanie kara jest taka sama,
    jak za dokonanie.

    >Obaj popełnili dokładnie ten sam czyn - strzelali na oślep.

    No i tu sie sprawa rozmydla, bo ten co strzela na oslep moze nie
    chciec nikogo trafic.
    Jak trafi, to mamy nieumyslne spowodowanie smierci.
    A jak nie trafi, to co - usilowanie nieumyslnego spowodowania smierci
    ? Idiotycznie brzmi :-)

    >Dlatego ten co wsiada pijany za kierownicę powinien odpowiadać tak
    >samo jak ten co po pijaku spowoduje śmiertelny wypadek - bo obaj
    >zrobili dokładnie to samo - prowadzili po pijaku.

    I to jest jakis punkt widzenia ... ale co z tymi co malo pijani, oni
    moga slusznie uwazac, ze sa na tyle przytomni, ze nie stanowia
    wiekszego zagrozenia.
    I co - ukarac za morderstwo ?

    P.S. Jest jeszcze kwestia umyslnosci
    http://jazdapopijanemu.pl/

    Przestępstwo prowadzenia samochodu w stanie nietrzeźwości z art.178a§1
    k.k.można popełnić wyłącznie umyślnie.
    Zgodnie z art.9§1 k.k. umyślność obejmuje dwa przypadki:
    -kierujący pojazdem wie, tzn. jest świadomy tego, że znajduje się w
    stanie nietrzeźwości, a więc stężenie alkoholu w jego organizmie
    przekracza 0,25 mg/l alkoholu w wydychanym powietrzu
    -kierujący pojazdem nie wie (tzn. nie ma pewności), ale podejrzewa, że
    znajduje się w stanie nietrzeźwości i się na to godzi
    Przestępstwa z art. 178a § 1 k.k. nie można popełnić nieumyślnie.
    Jeżeli kierujący pojazdem nie wiedział, a ni nawet nie podejrzewał, że
    znajduje się w stanie nietrzeźwości, wówczas nie popełnia przestępstwa
    prowadzenia samochodu w stanie nietrzeźwości z art.178a§1 k.k.. W
    razie oskarżenia go o popełnienie przestępstwa prowadzenia samochodu w
    stanie nietrzeźwości powinien zostać uniewinniony od tego zarzutu.
    Kwestia umyślności wygląda odmiennie w przypadku spraw o wykroczenia.
    Zgodnie z art. 5 k.w. w zw. z art.87§1 k.w. wykroczenie prowadzenia
    samochodu w stanie po użyciu alkoholu można popełnić zarówno umyślnie,
    jak i nieumyślnie. Oznacza to, że za wykroczenie prowadzenia samochodu
    w stanie po użyciu alkoholu odpowiada także ten kierujący pojazdem,
    który choć nie wiedział, że znajduje się pod wpływem alkoholu, to
    powinien przewidywać, że stężenie alkoholu w jego organizmie wynosi co
    najmniej 0,10 mg/l alkoholu w wydychanym powietrzu.
    >Niestety - taka jest smutna prawda - tych kontroli jest dużo za mało.
    >Ja jeżdżę w weekendy bardzo dużo zarówno wieczorami jak i nocą i
    >jeszcze nigdy nie trafiłem na kontrolę. Jedną spotkałem jako pasażer.
    >A powinno być tak, że jadąc w sobotę wieczorem masz masz np. 25%
    >szans trafić na kontrolę - bo to nie wysokość kary odstrasza ale jej
    >nieuchronność.

    Dokladnie.

    Za to policjanci sprawdza trzezwosc masowo o poranku ... i bedzie
    wyzsza analiza

    J.