    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kontroler silnika BLDC
    Date: Mon, 05 Mar 2018 12:12:51 +0100

    Zapomniałem o może istotnym szczególe. Jak już wspominałem przy
    prawidłowej sekwencji komutacji silnik obraca się swobodnie.
    Natomiast nie daje się mu zmienić kierunku obrotów zamieniając dwa
    dowolne przewody (z 3) zasilające uzwojenie. Mam inne silniki bldc
    (wysokoobrotowe), bez halla więc z backemf i tam zmiana obrotów
    przez zamianę przewodów działa bez problemu
    Tutaj nie, silnik buczy i nie chce się obracać, a powinien w
    przeciwną.
    W sieci jest pełno tabel sekwencyjnych, jest nawet animacja:

    https://youtu.be/43JMIuwVrY4

    W notach aplikacyjnych są te same tablice. Co ciekawe mój silnik dla
    tych standardowych tabel nie chciał działać. Musiałem szukać innych
    kombinacji sygnałów z halla (nie zmieniając kluczowania uzwojeń), dla
    których ktecii się swobodnie.
    No i teraz nasuwa się pytanie, skoro wykryłem sekwencje, dla których
    się obraca swobodnie to czemu zamiana przewodów zasilających nie
    powoduje zmiany obrotow?

    --
    Marek