  • 51. Data: 2014-02-07 02:41:36
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl> wrote in message
    news:lcuekc$hu3$1@node1.news.atman.pl...

    > Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. ..
    >
    > Jasne, po prostu szybciej go wyrzuci.

    Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
    Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
    z niego przy rozruchu.

  • 52. Data: 2014-02-07 07:57:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
    > Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
    > z niego przy rozruchu.

    Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.

  • 53. Data: 2014-02-07 08:40:39
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.

    zagłęb miało być ;)

  • 54. Data: 2014-02-07 08:53:41
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2014-02-06 21:41, Artur Maśląg pisze:

    > W zakresie zdrowia - prawda, przyjemności też, ale jest pewien
    > problem. Tutaj na grupie niektórzy (a może jest ich nawet więcej)
    > uważają, że rowerzysta nie ma prawa się po drodze poruszać, a jak
    > tam jest, to ma do rowu spierniczać przed samochodem, bo go spowalnia.

    Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić ;-)
    Dobrego kierowcy rower nie spowolni. Chyba, ze jest jakoś wybitnie
    wąsko,z przeciwka korek itd. Ale to sporadyczne sytuacje, przynajmniej w
    DC. A wtedy staram się jednak puścić większe samochody. Mniejsze sobie
    radzą. nawet nie zliczę ile razy kierowcy "TIRów" dziękowali mi
    awaryjnymi :-)

    Całe szczęście, na ulicach widzę coraz lepszą współprace i uprzejmość
    pomiędzy rowerzystami a kierowcami, będzie coraz lepiej. Bardzo
    chciałbym, aby jednak niektórzy rowerzyści z większym szacunkiem
    podchodzili do przepisów PORD.

    > (...)
    >
    > No, ja aż tak ortodoksyjny nie jestem ;) Niestety do pracy i okolic to
    > samochód jest mi potrzebny (bądź chce mi się wygodnie przemieszczać),
    > niemniej tak do dojazdów do pracy na te kilka km to spoko - pod pewnymi
    > warunkami. Niestety godziny pracy itd. to nie etat, więc rower
    > zazwyczaj odpada. Co innego poza pracą - tutaj piechotką, rowerem,
    > KM itd. Luksus panie ;)

    Ja od zawsze miałem ten luksus, że mogłem jeździć do pracy
    rowerem/samochodem/zbiorkomem. Wybierałem rower, bo wolałem na rowerze.
    Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości/zdrowia/ochoty aby rowerować,
    pozostają inne środki transportu. Wolny wybór, o to chodzi, każdy jedzie
    jak chce i jak może :-)

    Seco

  • 55. Data: 2014-02-07 09:16:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Czesław,

    Friday, February 7, 2014, 7:57:03 AM, you wrote:

    > Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.

    Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

    ?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2014-02-07 09:16:41
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lutego 2014 12:31:58 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > 14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
    > że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
    > ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
    > sensownym czasie wszędzie.

    Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu gęstego oleju
    powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej dociera do np. głowicy?

    Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę dopiero zaczynam.
    Możesz rozwinąć i wyjaśnić?

    pozdr
    Adam

  • 57. Data: 2014-02-07 09:22:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > ?

    Spieszylem sie rano :)

  • 58. Data: 2014-02-07 09:29:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AA,

    Friday, February 7, 2014, 9:16:41 AM, you wrote:

    > Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu
    > gęstego oleju powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej
    > dociera do np. głowicy?

    Wskaż w moim wywodzie ,,szybciej". Ja jedynie pisałem o wyższym
    ciśnieniu i każdy, kto jeździł dłużej samochodem ze wskaźnikiem
    ciśnienia oleju zna to zjawisko.

    > Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę
    > dopiero zaczynam. Możesz rozwinąć i wyjaśnić?

    Obudź się i przeczytaj jeszcze raz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 59. Data: 2014-02-07 09:30:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Czesław,

    Friday, February 7, 2014, 9:22:11 AM, you wrote:

    > Spieszylem sie rano :)

    W piątek? Toż to już prawie weekend - trzeba rozważnie dzień
    przeżywać ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2014-02-07 10:25:43
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 07 Feb 2014 09:16:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

    Ale zwiększa się zapotrzebowanie na energię w samochodzie jeżdżącym zimą:
    elektryczne dogrzewacie silnika, pracujące świece żarowe, częściej
    używany nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek, foteli itp.

    Tomek