    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Fri, 24 Feb 2017 17:42:20 +0100

    W dniu 2017-02-24 o 14:54, Adam Wysocki pisze:
    > Mamy dwa pasy, obydwoma jadą samochody. Dojeżdżamy do ulicy, która ma
    > trzy. Chcemy skręcić w lewo.
    >
    > Jak wygląda kwestia pierwszeństwa każdego z dwóch pasów na każdym
    > z trzech pasów po skręcie? Innymi słowy, jeśli obydwoma pasami jadą
    > samochody, które chcą skręcić na ten sam pas i się stukną, to czyja
    > będzie wina dla wjazdu na lewy pas, prawy i środkowy?
    >
    > To samo pytanie dla skrętu w prawo.
    >
    > Tak naprawdę najbardziej interesuje mnie kwestia środkowego pasa, bo
    > intuicyjnie czuję (i tak robię), że lewy powinien skręcić na lewy, a prawy
> [...]

    Mnie uczyli na kursie, że po skręcie mam prawo wjechać na dowolnie
    wybrany pas. Więc pierwszeństwo ma ten, który jedzie pierwszy. Nigdy nie
    ma tak, żeby dwóch jechało dokładnie równo. Zawsze jeden jest ciut
    bardziej drugi. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno temu. Wtedy jeszcze
    chodzenie na kursy teoretyczne było obowiązkowe. Od tego czasu mogło się
    wiele zmienić.