  • Data: 2017-06-04 08:16:25
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 14:58:11 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
    > W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 05:37:32 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    >
    > To nawet w Polsce miało być gdzieś, czy czasem nie w Bełchatowie?
    > Czyli jednak nie powstało?

    Nie chce mi się szukać, ale gdyby powstało, to jeden z kluczowych komponentów tego
    systemu zamówiliby tam gdzie pracowałem wtedy kiedy o tym w Bełchatowie mówili. Nic
    nie słyszałem, więc domyślam się że nie wyszło. Unia dała kasę na dwa z bodajże
    siedmiu wniosków, a które wygrały to miało wyniknąć z konkursu.

    > Nie piszą nic ile tego prądu potrzebują... Może to ich łapanie jest jakieś
    > nowatorskie? Łapią w sumie jakieś śmieszne ilości (900 ton na rok za pomocą
    > takiego kloca wielkości małego bloku), ale może to jest jakoś tam bardziej
    > sprawne od CCS?

    Jak z kotła wystaje czopuch z czystym dymem to niczego nie trzeba wyłapywać. Co tu
    porównywać?