    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Date: Tue, 30 Oct 2018 17:56:50 +0100

    On 29/10/2018 17:49, ń wrote:
    > To złącze mSata w EliteBooku może być wyłącznie pod kartę WWAN (GSM/CDMA).
    > Przerabiają, szczegóły na forum notebook review.

    W moim są *TRZY* złacza przypominające mSATA/mPCIe.

    Jedno to mSATA. Pasuje każdy dysk ale nie można bootować.

    Drugie to uniwersalne mPCIe. Pasuje kilka kart wifi jakie sprawdziłem
    zakładam że powinna pasować każda.

    Trzecie to mPCIe dedykowane do modemów WLAN. Ma osobne gniado na simma
    pod baterią. Akceptuje tylko konsekrowane karty HP, karty te jednak są
    tanie. Ale nie wiem czy LTE, takich nie sprawdzałem. Zwykły modem nie
    LTE konsekrowany przez HP działa. Tylko że teraz to nie ma sensu i tak
    można dzielić telefonem, często skuteczniej.

    Złącza mPCIe nie da się przerobić w mSATA ani odwrotnie. Inna logika i
    protokoły.

    Mój to 8570w.