  • 151. Data: 2018-11-04 17:01:50
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5bdf16f0$0$20332$426a74cc@news.free.fr...
    > Informacji szukaj w opisie
    > producenta. Np. tak jak tu:
    > https://www.samsung.com/us/computing/memory-storage/
    solid-state-drives/
    > ssd-860-evo-2-5--sata-iii-1tb-mz-76e1t0b-am/
    >
    > "Data security: Protect data by selecting security options. The 860 EVO
    > supports AES 256-bit hardware-based encryption and is compliant with TCG
    > Opal and IEEE 1667."

    Wielkie dzięki. Spróbuję z tego skorzystać, jeżeli tylko podczas zakupu
    będę mógł zajrzeć na stronę producenta SSD.

    Adam

  • 152. Data: 2018-11-04 18:27:24
    Od: "n" <...@...e>

    Kiedys, zeby sie nie mylic, skrosowane mialem czerwone.

  • 153. Data: 2018-11-04 18:48:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 16:40, Animka pisze:

    > Możesz podać jakiegoś linka do tego czerwonego kabla? Zdjęcie powinno
    > być w kolorze :-)

    To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
    Tak na szybko znalazłem taką stronę:
    https://www.fs.com/de/en/products/70597.html
    ale to tylko poglądowa strona, bo zagraniczna strona, szukaj czegoś w PL.
    Natomiast widzę, że mają bardzo czerwone kable bo nawet na 10gigabit, a
    to już nie przelewki.
    Najlepiej w tych kablach obcykani są ludzie na grupach:
    pl.comp.sieci
    lub
    pl.misc.elektronika
    na tej drugiej jest nawet więcej ludzi i chętniej odpisują.
    Jak zadasz pytanie o "czerwony kabel do gigabita" to na bank ktoś Ci
    pomoże i da namiary na sprawdzony sklep.

  • 154. Data: 2018-11-04 18:58:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 18:48:18 +0100, nadir wrote:
    > To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
    > Tak na szybko znalazłem taką stronę:
    > https://www.fs.com/de/en/products/70597.html

    Ta czerwień mi niebezpiecznie podchodzi pod bordowy. Może to tylko
    zdjęcie tak zrobione, ale węszę podstęp.

    > Najlepiej w tych kablach obcykani są ludzie na grupach:
    > pl.comp.sieci lub pl.misc.elektronika na tej drugiej jest nawet więcej
    > ludzi i chętniej odpisują.

    Zgadzam się, w tym temacie bezpieczniej skorzystać z szerszej konsultacji.

    Mateusz

  • 155. Data: 2018-11-04 19:03:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ta czerwień mi niebezpiecznie podchodzi pod bordowy. Może to tylko
    > zdjęcie tak zrobione, ale węszę podstęp.

    Być może, ja trochę daltonista jestem.

    > Zgadzam się, w tym temacie bezpieczniej skorzystać z szerszej konsultacji.

    Ty mnie rozumiesz. ;)

  • 156. Data: 2018-11-04 21:03:18
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 19:48, nadir pisze:

    > To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
    > Tak na szybko znalazłem taką stronę:
    > https://www.fs.com/de/en/products/70597.html

    To nie jest kabel do internetu. Jakiś sieciowy.
    Dziękuję za fatygę.

    --
    animka

  • 157. Data: 2018-11-04 21:50:28
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    W dyskusji odnośnie zakupu nowego laptopa przewijała się tutaj
    opinia, że właściwie obecnie zakupiony laptop będzie w miarę
    "nowoczesny" przez 2, może 3 lata.
    Zastanawiając się nad tym doszedłem do wniosku, że właściwie
    mam następujacą alternatywę:
    - kupić "wypasionego" laptopa za min. 3000 zł żeby jak najpóźniej
    odczuć, że zaczyna odstawać wydajnością od tych które się za te
    2 lub 3 lata pojawią
    - kupić "przeciętnego" laptopa za max. 2000 zł, który pewnie i tak
    w stosunku do tego co mam teraz będzie dla mnie "rewolucją",
    a równocześnie z góry założyć, że za 2 lub 3 lata kupię coś nowszego.
    Który wybór jest sensowniejszy?

    Pomijając nastawienie niektórych z Was, że najlepiej jest kupić
    laptopa poleasingowego, którą drogę Wy byście wybrali?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 158. Data: 2018-11-04 22:40:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 16:09, pueblo pisze:
    > Witaj Adam, 04 lis 2018 w news:prmsu1$t2m$1$Adam@news.chmurka.net

    > Jeśli byś mógł napisać:
    > Jak podchodzą do kwestii ingerencji w sprzęt w przypadku gwaracncji? Czy
    > plombują sprzęt?

    Są stickersy na niektórych elementach: HDD, zasilacz.
    Możesz robić, co chcesz.

    > Myślę tu o samodzielnej wymianie pasty termo, dodaniu ramu, zmianie dysku
    > itd.

    Żaden problem.

    > Bo pewnie jakbym ich zapytał, to wcisnęliby bajkę pt. "sprzęt jest przez
    > nas dokładnie sprawdzany i przygotowywany, po konserwacji układu
    > chłodzenia"

    I z reguły tak jest.
    Oni przywożą sprzęt w ilościach paletowych, sprzęt idzie do czyszczenia,
    OS jest przywracany do stanu fabrycznego.

    > A jeśli kupowałeś sprzęt to czy sprawdzałeś np. parametr "ilość pracy
    > dysku" SMART Jestem ciekaw jakie przebiegi mają takie laptopy. O ile dysk
    > jest oryginalny. Sam się spotkałem z bardzo dużymi - wyglądało tak jakby
    > laptop był włączony non stop.

    Laptopów wiele nie brałem, więcej stacjonarek.
    Przebiegi HDD różne - od kilkuset godzin do kilku tysięcy.

    Zawsze można podjechać (problem ze znalezieniem miejscówki) i wybrać
    sobie sprzęt spośród kilku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 159. Data: 2018-11-04 22:46:56
    Od: "n" <...@...e>

    Jestes kolejnym - po Eneulelu i Animce - botem?

    -----

  • 160. Data: 2018-11-04 23:05:03
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości news:prnpck$g26$1@node1.news.atman.pl...
    > Jestes kolejnym - po Eneulelu i Animce - botem?
    Zachowaj sobie takie porownania dla siebie.
    To w końcu Wy przekonywaliscie mnie tutaj, że cokolwiek bym nie kupił i tak będzie
    to bardzo szybko nieadekwatne do potrzeb jakie wymuszają źle pisane strony www.
    Miało mnie to przekonać do zakupu laptopa poleasingowego.? O to chodziło?

    Adam