    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 21 Feb 2017 13:56:45 -0800 (PST)
    Subject: Re: Lens Turbo
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 10:36:43 UTC+1 użytkownik Zozin napisał:
> [...]
    redukcja PK na M42. Ewentualnie dwie redukcje z obu systemów na bagnet docelowy.

    > Dlaczego nie?
    > Oczywiście, że w pewnych przypadkach fajnie mieć obiektyw "bardziej
    > tele" niż oryginał, ale w przypadku szerszych kątów, dosyć zaawansowane
    > szkła zamieniają nam się w zwykłe prawie standardy...
    >
    > Z.

    Używanie redukcji z dodatkowym członem optycznym powoduje że z w miarę porządnego
    szkła robi się wizjer do drzwi. Lepiej mieć szkło dobrej jakości o nieco mniejszym
    kącie widzenia, a jako szerokiego kupić coś dedykowanego do danego formatu, niż mieć
    teoretycznie szerszy kąt z nieakceptowalną jakością obrazu. Wywalanie pieniędzy do
    kibla.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Przy okazji zniechęcisz się do być może przyzwoitych szkieł manualnych