  • Data: 2020-01-09 10:32:48
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 14:42:29 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:
> [...]
    ,com_virtuemart/page,shop.product_details/flypage,sh
    op.flypage/product_id,2065/category_id,386/manufactu
    rer_id,0/Itemid,4/

    ciągle chodzi na pierwszej, a po kilkunastu przeprowadzkach nie wiem gdzie wsadziłem
    zapasową :-)

    tanie generatory HF do grzania indukcyjnego nadałyby się całkiem nieźle. Tylko
    spiralę trzeba dobrać odpowiednią w sensie wymiarowym, żeby cały klocek grzała na raz
    a nie w jednym miejscu.

    > I o taki gotowiec by chodziło, w sumie jakby choć te 10 cm na raz łapało
    > myślę że wystarczy.
    > Jest coś takiego "nie drogo" ? ;)

    Nie mam pojęcia jaka moc jest potrzebna żeby to działało z sensownym tempem grzania.
    Wyobrażam sobie że cewka jest z zewnątrz owinięta na rurze ceramicznej (dla ochrony
    przed mechanicznym uszkodzeniem cewki i jej izolacji elektrycznej). W rurę wkładasz
    grzany klocek, naciskasz nogą pedał, włącza się grzanie, czekasz aż będzie na oko
    gorący, puszczasz pedał, wyciągasz żelazo, kujesz póki gorące. Znaczy musi się szybko
    grzać, niemal natychmiast. Więc dobierz sobie generator o maksymalnej mocy jaką Twoje
    bezpieczniki wytrzymają. No i budżet.