  • 71. Data: 2017-10-18 13:31:01
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Za wyjątkiem jak zmienią numer IP albo proto i nagle bezproblemowy
    > problem się pojawi.

    Na zmianę IP też są sposoby - VPN, DynDNS...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 72. Data: 2017-10-18 13:39:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:

    > Skoro sprzęt robi za NAS (w domyśle - przyjmując liczne zapisy), to SD
    > padnie dużo szybciej niż po kilku latach.

    Nikt nie powiedział, że ten NAS jest na SD :)

    Ja mam do raspi, robiącego za NAS, podpięte przejściówki USB/SATA.

    > No i transcoding wideo na RPi niespecjalnie wchodzi w grę.

    Wspomniane raspi chyba by wybuchło, a na pewno by się zawiesiło (co muszę
    jeszcze zdiagnozować, bo jest to powtarzalne, gdy zużywa się za dużo RAMu;
    swap jest na SD).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 73. Data: 2017-10-18 13:46:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Dyski padają obecnie od kichania. Mam obecnie w szufladze ze 4 które
    > padły bez wyraźnych powodów, dwa na gwarancji, pracowały w idealnych
    > warunkach. Shit happens.

    Jakiej firmy?

    U mnie Segate'y ani WD nie padają... (odpukać)

    > Te kilka lat bedzie faktycznie wymagane żeby przekopiować dysk 3TB który
    > tam obecnie mam w moim mało użytecznym i warczącym atomie.

    Nie doceniasz rpi3 :)

    $ sudo dd if=/dev/sda of=/dev/null bs=1M count=1024 iflag=direct
    1024+0 przeczytanych recordów
    1024+0 zapisanych recordów
    skopiowane 1073741824 bajty (1,1 GB), 31,7588 s, 33,8 MB/s

    $ sudo hdparm -Tt /dev/sda

    /dev/sda:
    Timing cached reads: 1440 MB in 2.00 seconds = 720.07 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 84 MB in 3.05 seconds = 27.50 MB/sec

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 74. Data: 2017-10-18 14:44:08
    Temat: Re: Maly monitorek VGA - takie małe podsumowanie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A co może być przyczyną drugiej połowy? Ja już nie pamiętam kiedy
    > doświadczyłem przypadkowej zwiechy. Prawdopodobieństwo, że w jednym
    > miejscu pojawią się aż dwa czynniki zwiechotwórcze jest minimalne.

    One nie muszą się dodać, one mogą się też odjąć i nawet nie zuważymy, że coś
    nam groziło.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 75. Data: 2017-10-18 15:28:20
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Wed, 18 Oct 2017 11:39:40 +0000, Adam Wysocki wrote:

    > Nikt nie powiedział, że ten NAS jest na SD :)
    >
    > Ja mam do raspi, robiącego za NAS, podpięte przejściówki USB/SATA.

    Ha, też tak kombinowałem, zanim zainwestowałem w J1900 :)
    Trwało to pół roku. Po tym czasie miałem dość błędów I/O przy każdym
    poruszeniu kabla USB, i wiążących się z tym wielogodzinnymi sesjami
    fsck... Nie mówiąc o transferach dyskowych na poziomie 486SX.
    Zlikwidowałem więc pająka z RPi+dwa dyski+trzy zasilacze i wstawiłem
    zwartą skrzynkę miniITX.

    Być może twoje przejściówki jakieś lepsze, albo RPi stoi w spokojniejszym
    miejscu (u mnie był w korytarzu - wystarczyło drzwiami trzasnąć by w dmesg
    pojawił się wysyp błędów).

    No i był też problem z transferem między dwoma dyskami - USB bardzo
    szybko się wysycało (dzielone z Ethernetem... jako NAS daremne - filmy MKV
    notorycznie się cięły). Ale to było RPi 2, może na trójce jakoś inaczej
    to rozwiązali.

    Mateusz

  • 76. Data: 2017-10-18 15:33:45
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-18 o 13:29, Adam Wysocki pisze:
    > Idealnie byłoby mieć UPSa podłączonego po USB, który powiedziałby
    > routerowi "jeszcze parę minut i się wyczerpiemy, więc zamykaj
    > system i wyłączaj się".

    A to tego nie ma? Znaczy się gotowców?

  • 77. Data: 2017-10-18 16:00:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:

    > Ha, też tak kombinowałem, zanim zainwestowałem w J1900 :)

    J1900 to też jest dobra opcja. Szukam czegoś do oglądania filmów, bo raspi
    (inne, ale też trójka) nie daje rady na 1080p (a nawet na 720p potrafi się
    przyciąć).

> [...]
    > miejscu (u mnie był w korytarzu - wystarczyło drzwiami trzasnąć by w dmesg

    Raspi jest wsadzone w obudowę razem z dyskami i przejściówkami.
    Przejściówki rzeczywiście dobre - trzy różne wypróbowałem, zanim znalazłem
    takie, które nie miały problemów. Tyle że te przejściówki 5V dla dysku
    biorą bezpośrednio z USB (i to ile dysk pociągnie, kto by się tam
    ograniczeniem 500mA przejmował), więc jeszcze zrobiłem małą płytkę, która
    puszcza 5V osobno, a tylko dane z USB.

    Inne przejściówki albo były gówniane i ciągle się rozłączały, albo nie
    obsługiwały SMART-a. Zrobiłem o tym swego czasu wątek na pl.comp.pecet.

    > No i był też problem z transferem między dwoma dyskami - USB bardzo
    > szybko się wysycało (dzielone z Ethernetem... jako NAS daremne - filmy MKV
    > notorycznie się cięły).

    Hmm, ja nie transferuję nic między dyskami, ale mam dyski w RAID-zie i na
    zewnątrz (Ethernet -> Accesspoint -> WiFi 5G) spokojnie wysycam Ethernet,
    mając transfery na poziomie 10 MB/s.

    > Ale to było RPi 2, może na trójce jakoś inaczej to rozwiązali.

    Trójka jest dużo mocniejsza. Sam dwójki nie miałem - jedynie jedynkę (robi
    teraz za serwer druku, bo nie chciałem ciągnąć kabla do drukarki),
    Beaglebone Black (kupiony, jak jeszcze nie było trójek) i trzy trójki
    (każda do czego innego).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 78. Data: 2017-10-18 16:01:17
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > A to tego nie ma? Znaczy się gotowców?

    Są. Tylko trzeba kupić :) Mój UPS tego nie ma, a dusza hobbysty nie
    pozwala mi inwestować w nowego bez wyrzeźbienia czegoś samodzielnie.
    A że to wyrzeźbienie jest gdzieś daleko na liście priorytetów...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 79. Data: 2017-10-18 22:29:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Dzięki, to rzeczywiście dość "twórcze" przeszukiwanie przestrzeni
    > fazowej rozwiązań.

    Właśnie mój brat przećwiczył coś, co najwyraźniej stanowić będzie
    rozwiązanie Twojego problemu.

    Ale, coby Ci nie był za łatwo, to odeślę tu:

    http://lmgtfy.com/?q=pulpit+zdalny+android

    - przeanalizuj kilka z tamtejszych odsyłaczy, koniecznie!

  • 80. Data: 2017-10-19 12:42:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    JaNus <bez@adresu> wrote:

    >Są. Tylko trzeba kupić :) Mój UPS tego nie ma, a dusza hobbysty nie
    >pozwala mi inwestować w nowego bez wyrzeźbienia czegoś samodzielnie.
    >A że to wyrzeźbienie jest gdzieś daleko na liście priorytetów...

    Chyba kazdy UPS, przynajmniej te "komputerowe", maja taki sygnal.
    Tylko ze kiedys dawno to byly po prostu dwie linie logiczne
    (napieciowe lub wyjscia transoptorow) - ktorych do wspolczesnego
    peceta nie bardzo jest gdzie podlaczyc, a teraz czesto wlasnie USB.

    Ale to jeszcze nie wszystko - taki UPS powinien miec zaprogramowane,
    ze jak juz taki sygnal wystawi, to napiecie wyjsciowe po paru minutach
    na pewno zostanie wylaczone, nawet jesli wroci zasilanie sieciowe.
    I zostanie ponownie wlaczone - ale dopiero, jak sie baterie naladuja
    do pewnego poziomu, ktory pozwoli serwerowi grzecznie sie zastopowac w
    razie ponownego wylaczenia pradu :-)
    Ewentualnie komplikujemy protokol dalej i rozbudowujemy o kolejne
    kroki :-)

    J.