  • Data: 2014-10-16 15:22:49
    Temat: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    W dniu 15.10.2014 o 03:15, J.F. pisze:
    >Jak powiesz mi ile Policja zakupiła statywów do LTI 20-20 to wrócimy
    >do
    >rozmowy. Podpowiem może, że nie mają żadnego.

    Wrocic to mozemy jak powiesz ze
    a) rozrzut pozycjonowania z reki wynosi 1 stopien,
    b) ze oni mierza z reki na kilometr
    c) ze wtedy lidar mierzy z duzymi bledami a nie wcale

    IMO - z reki moze byc nawet wiecej stopni, ale oni wtedy podpuszcza
    blizej, bo celowniki tam tez maja.
    Jak urzadzenie zareaguje na skaczacy pomiar - nie wiem, moze zwariowac
    kompletnie i nic nie pokazac.

    A czas od pomiaru tam jest ? Bo jak zaczna mierzyc na kilometr, pokaze
    predkosc 200 i czas od pomiaru minute, to przeciez z matematyki wynika
    ze to nie twoj :-)

    >1. Czy wiesz, że płaszczyzna czołowa wiązki miernika radarowego
    >Iskra-1
    >przy teoretycznej maksymalnej odległości od radaru (800m) wynosi

    A ktos iskre uzywa na takie odleglosci ?
    Czy zakladasz ze celuja w pojazd a lapia np samolot ..

    >2. Czy wiesz, że płaszczyzna czołowa lidaru Ultralyte LTI 20-20 przy
    >odległości 1000m liczonej od niego to 3,14*1,5?? Znów pomogę w
    >obliczeniach. To ponad 7m? (słownie siedem metrów kwadratowych)

    Ty sie podniecasz metrami kwadratowymi, a te 3m srednicy wydaje sie w
    sam raz aby mierzyc dokladnie jeden pojazd.
    Ze statywu oczywiscie.

    Tak na dobra sprawe, to by trzeba sprawdzic czy faktycznie drobne
    ruchy nie powoduja ze przesuwa sie najmocniejsza srodkowa czesc wiazki
    i nie przeskakujesz z tylu na przod.
    Na tyle raczej nie ma odbijajacych elementow i przednia tablica bedzie
    dominowac w odbiciu, ale przy (nie)odpowiednim ustawieniu przeskok
    miedzy pojazdami raczej jest mozliwy.

    J.