  • Data: 2014-10-16 16:32:43
    Temat: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-15 o 03:04, anacron pisze:

    > Tak więc, mamy znów dogmatyczną
    > propagandę cudownego urządzenia, które czaruje wszystko, nawet
    > matematykę. I pomijam już, że na 1000m średnica promienia z LTI 20-20 to
    > jedyne 3m. :D

    Wojskowi snajperzy potrafią z tej odległości trafić w cel bardzo
    powolnym (w porównaniu ze światłem) obiektem o średnicy ~1 cm, który
    w dodatku jest wrażliwy na wiatr, przyciąganie kuli ziemskiej i jej
    ruch obrotowy :) Fragment opisu LTI 20-20 ze strony producenta:

    "Jest zaopatrzone w celownik optyczny z filtrem polaryzacyjnym
    (możliwość pracy przy dużym nasłonecznieniu), wspomagający dokładność
    dokonywanego pomiaru z dużej odległości. Siatka celownicza widoczna
    wewnątrz lunety (odzwierciedla rzeczywisty promień wiązki) umożliwia
    operatorowi urządzenia na wybór dowolnego celu na drodze, niezależnie od
    liczby pojazdów i pasów ruchu oraz warunków zabudowy, otaczającej drogę."

    i jeszcze:

    "Umożliwia wyświetlanie danych pomiarowych w czasie rzeczywistym:
    prędkość mierzonego pojazdu, odległość do pojazdu w chwili wykonywania
    pomiaru oraz czas (w sekundach) biegnący od chwili wykonania pomiaru."

    Pewnie po prostu patrzysz przez tę lunetę, naciskasz spust i widzisz
    na żywo prędkość każdego obiektu, który akurat jest na skrzyżowaniu
    nitek celownika. Po miesiącu próbnego strzelania nauczą się wybierać
    właściwe auto i z 1 km. A statyw pewnie pasuje typowy, do kupienia
    w sklepie fotograficznym na rogu.

    T.