  • Data: 2014-10-16 21:34:11
    Temat: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Wrocic to mozemy jak powiesz ze
    > a) rozrzut pozycjonowania z reki wynosi 1 stopien,
    > b) ze oni mierza z reki na kilometr
    > c) ze wtedy lidar mierzy z duzymi bledami a nie wcale
    >
    > IMO - z reki moze byc nawet wiecej stopni, ale oni wtedy podpuszcza
    > blizej, bo celowniki tam tez maja.

    http://prawonadrodze.org.pl/laserowe-mierniki-predko
    sci-fakty-i-mity/

    "Otóż, jak wynika z rzeczonej opinii, punkt celowniczy widoczny w wizjerze
    przyrządu ULTRALYTE LTI 20-20 w rzeczywistości nie jest wcale obrazem
    promienia lasera (które pozostaje w zakresie światła podczerwonego
    niewidocznego dla ludzkiego oka), lecz symulowanym punktem celowniczym,
    który jest tworzony w wizjerze przyrządu i może w zasadniczy sposób odbiegać
    od rzeczywistego miejsca padania wiązki pomiarowej. W szczególności, rozmiar
    punktu celowniczego nie odzwierciedla rzeczywistego rozmiaru wiązki
    pomiarowej. "

    Dalej

    "W sytuacji zatem przyjęcia ustaleń wskazujących na to, że przed pojazdem
    obwinionego poruszał się inny pojazd, zaś pomiar był dokonywany na płaskim i
    prostym odcinku drogi z odległości 500 - 700 m., to pomiar prędkości pojazdu
    obwinianego A. C. był w praktyce niemożliwy, chyba, że odległość od pojazdu
    poprzedzającego wynosiłaby co najmniej około 100 metrów "

    Policja nie dokumentuje tego celowania więc nawet nie bardzo jest co
    kwestionować w sądach.