  • 31. Data: 2019-02-16 01:32:40
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:6f9e7d1c-6c51-4010-aee3-c4b9a20fc508@googlegrou
    ps.com...
    > Obok poduszek mogles jeszcze wymienic alternator

    Alternator nie, bo niedawno wymieniony :-))))

    > i zamek w drzwiach bo wiesz ze w aucie sa.

    Ale dlaczego sądzisz że to nie są poduszki pod silnikiem?

  • 32. Data: 2019-02-16 01:33:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Felgi alu czy stalowe?

    Alu. I wszystkie koła w tym tygodniu wyważone.

  • 33. Data: 2019-02-16 01:36:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

> [...]
    > naprawy.
    >
    > 1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co 2-3
    > lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie). Powodowało to
    > dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w zależności od tego czy
    > przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej było to widać przy prędkościach
    > rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu - auto znosi w jedną stronę,
    > odpuszczenie na wyższych obrotach (by hamowało przodem) - w drugą. Zwróć
    > na to uwagę. Luzy na wahaczu wcale nie musiały być spektakularne by taki

    Nie, auta nie znosi tylko wibruje w takt obrotu kół.

    > 2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są zjechane.
    > Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli są zjechane na 2
    > stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie mocno. Potem gdy koła
    > nieco przestawią swój kąt obrotu względem siebie, jest cisza. Potem za
    > jakiś czas znów trzepie kierownicą. Itd.

    To będzie to... bo czasami jest fajnie, pewnie się ustawią "w fazie"
    a za chwile trzepie tak że mi chce kierownicę z ręki wyrwać :-)

    > 3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w obecnym
    > aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło. Dałem je do
    > pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza w jednym z kół
    > nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były. Kazałem przetoczyć -
    > pomogło.

    Tarcze są roczne z przebiegiem 16 tyś km.

    > 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków żyjesz?
    > Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę tańsze niż
    > u nas?

    Tak, mięso na kartki kupuję.

    A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
    Kasy mam w ciul i trochę, ale nie chce na auto wydawać.

  • 34. Data: 2019-02-16 01:40:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > W passacie B5 i B5.5 wielowahaczowe zawieszenie jest specjalnie po to
    > żeby wyeliminować ten mankament wpływu napędu na odczucia na
    > kierownicy i mocno opóźnia diagnozę zużyte wahacze.

    Mój Passat jeździ prosto. Wibracje są szybkie, w tak kręcenia się kół.
    Więc pewnie albo są te rezonatory na półośkach, albo wewnętrzne przeguby.

    A powiedzcie - co tam się dzieje z tymi przegubami że tak trzepie?
    Czy daje się je wymienić bez wymiany całej półośki?
    W Hondzie i Toyocie oba przeguby i półośka stanowiły zintegrowaną
    całość.

  • 35. Data: 2019-02-16 02:10:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup puszke smaru grafitowego, najtanszego. Zsun gumowe oslony przegubow zewnetrznych
    i zapakuj po garsci smaru do srodka.

  • 36. Data: 2019-02-16 06:47:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-16 01:29, Pszemol wrote:
    > "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    [...]
    > Ale on ma polot - to całkiem niezły Passat 190-konny V6 2,8 litra benzynka.
    > Gdyby to był jakiś bez polotu 1.9 TDI to bym rzeczywiście dał sobie spokój.
    Eee, "bez polotu" to znaczy mniej więcej "nudny"
    (https://synonim.net/synonim/bez+polotu) i w przypadku paseratti żaden
    silnik tego nie zmieni. Dobre auto do jeżdżenia, ale jak się zużyje, to
    się je po prostu oddaje do utylizacji.

  • 37. Data: 2019-02-16 08:13:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-16 01:36, Pszemol wrote:
    [...]
    > A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
    Minimalistyczne podejście to by było 1.9 TDI. I nie passat, tylko polo,
    ewentualnie golf. :-D

  • 38. Data: 2019-02-16 11:00:00
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 23:05, Marek S pisze:

    > 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
    > żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę
    > tańsze niż u nas?

    Paaanie, w Ameryce to jeszcze większa bida niż u nas ;)

    https://www.sadistic.pl/bycie-mechanikiem-w-usa-vt48
    6593.htm

  • 39. Data: 2019-02-16 11:41:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 01:33, Pszemol pisze:

    > Alu. I wszystkie koła w tym tygodniu wyważone.

    Hmm... miałem własnie na alu (dlatego pytam) podobną sytuację, że
    gniazda śrub się wyrobiły w felgach i śruby...zaczęły być "za długie".
    Nim na to wpadłem to wymieniłem piastę. Trzeba było zeszlifować śruby o
    kilka mm. Efekt taki, że telepało (no bo koło w sumie nie przykręcone).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 40. Data: 2019-02-16 14:20:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wpadłem to wymieniłem piastę. Trzeba było zeszlifować śruby o kilka mm.
    > Efekt taki, że telepało (no bo koło w sumie nie przykręcone).

    Ciekawe... ale u mnie się koła dobrze śrubami trzymają.