eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!k9g2000vbo.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Tatanka <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 00:46:18 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 30
    Message-ID: <a...@k...googlegroups.com>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.3.238.203
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1285314378 22327 127.0.0.1 (24 Sep 2010 07:46:18 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 07:46:18 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k9g2000vbo.googlegroups.com; posting-host=83.3.238.203;
    posting-account=npDOSgoAAADtKPx9OtdyN08d3UI2NYSH
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.10)
    Gecko/20100914 Firefox/3.6.10 ( .NET CLR 3.0.4506.2152),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312450
    [ ukryj nagłówki ]

    On 24 Wrz, 09:34, Wangog <W...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?
    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    > Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
    > Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    > Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    > Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
    >
    > Wangog

    To IMHO akurat zasluga turbo. Nie porownoj silnika doladowanengo z
    wolnossacym.

    Natomiast co do samego faktu tego co ludzie podaja to masz racje -
    wszyscy podniecaja sie mocą w KM, najczęsciej mocą maksymalną przy
    czerwonym polu, którego to "pola blisko czerwonego" połowa aut nie
    ogląda częsciej niż raz w roku, a niektóre nigdy. Coś takiego jak
    wykres mocy / momentu do rpm dla większości nie istnieje.

    Chociaż z drugiej strony może i dobrze - standardowe cztery parametry
    osiągów (0-100; 60-100 na IV, 80-120 na ostatnim i vmax) dla zwyklych
    kierowców są parametrami opisujacymi auto w sposob wystarczajacy, wiec
    co za roznica ile ma koni czy Nm czy czegokolwiek innego. Jak
    zap...ala i ile spala - to sie liczy. Choc pokazanie wykresu mocy /
    momentu wraz z wyjasnieniem mogloby nauczyc trochę każdego - chocby
    kiedy warto zmieniac biegi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: