eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 21. Data: 2010-09-24 11:05:23
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?
    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    Jest wiele wskaźników opisujacych cechy samochodu.
    Wydaje mi się, że największe osiągi będzie miał ten, który zużywa
    najwięcej paliwa. Wynika to z zasady, że potencjalna energia dostarczona,
    z większą lub mniejszą sprawnością dochodzi przez koła do asfaltu.
    Można śmiało przyjąć, że auto osobowe , które w instrukcji ma podane
    spalanie 20 l/100 km (bez względu czy ON, benzyna, turbo i inne)
    i masę < 1500kg zadowoli każdego i będzie ciepło w środku zimą :-)
    Wtedy mocy czy momentu już nie trzeba specjalnie analizować.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 22. Data: 2010-09-24 11:08:08
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:i7hpg6$su$1@mx1.internetia.pl...
    >> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    >> moc silnika wyrazona z KM?
    >> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    >> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    > Jest wiele wskaźników opisujacych cechy samochodu.
    > Wydaje mi się, że największe osiągi będzie miał ten, który zużywa
    > najwięcej paliwa. Wynika to z zasady, że potencjalna energia dostarczona,
    > z większą lub mniejszą sprawnością dochodzi przez koła do asfaltu.
    > Można śmiało przyjąć, że auto osobowe , które w instrukcji ma podane
    > spalanie 20 l/100 km (bez względu czy ON, benzyna, turbo i inne)
    > i masę < 1500kg zadowoli każdego i będzie ciepło w środku zimą :-)
    > Wtedy mocy czy momentu już nie trzeba specjalnie analizować.
    >
    Hmm, czyli Wołgi, Moskwicze, Warszawy rządzą :)



  • 23. Data: 2010-09-24 11:12:26
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-24 10:06, Tomasz Pyra pisze:

    > I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
    > Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie wiesz jakie
    i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne osiągi.

    Ale w praktyce dla przeciętnego usera liczą się osiągi w zakresie cywilnych
    wartości obrotów, a nie te maksymalne. I zgoda, można poprzestać na mocy.
    Po prostu należy podać jaką średnią moc ma silnik w czasie przyspieszania
    np. pomiędzy 2.5 a 4k obrotów i już wiadomo (przy daje masie) czy dla
    Kowlaskiego to będzie muł, czy rakieta :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 24. Data: 2010-09-24 11:13:58
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-09-24 10:45:33 Agent

    > diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na
    > nast bieg i znowu można ładnie przyspieszać.

    No, i wtedy można przełączać nawet o dwa biegi ;)

    PS
    http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-mom
    ent-obrotowy/

    --
    Pozdor Myjk


  • 25. Data: 2010-09-24 11:39:09
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl...
    > J.F. wrote:
    >> A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie
    >> ciekawie
    >> jezdzi .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)
    > To jest fajne podsumowanie.

    Aha - tak najpiej kupic sobie mazde z Wanklem. Tam stosunek mocy do
    momentu jest chyba najwiekszy :-)

    > Mimo wszystko chciałbym gdzieś się wczytać w szczegóły, jak
    > interpretować dobrze wykres moc + moment. Czy znacie taka
    > stronkę, która by dobrze to tłumaczyła?

    Po pierwsze : moc=moment*obroty.
    Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od
    mocy - osiagalnej przy danych obrotach
    Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)

    A na wykresie mozna sie dopatrzec paru rzeczy .. w jakim zakresie
    obrotow moc wynosi co najmniej 90% maksymalnej, 80%,
    Ponizej jakich obrotow moment drastycznie spada itp.


    J.


  • 26. Data: 2010-09-24 12:49:27
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i7hn62$6kr$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
    >> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko moc
    >> silnika wyrazona z KM?
    > No nie - w Europie podaja moment i moc, a w USA tylko pojemnosc :-)

    I ktoś kupuje 5.0 i się dziwi że "nie jedzie", po długim śledztwie odkrywa
    że ma całe ~140KM... u nas jednak jest lepiej ;)

    >> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
    >> Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    >> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    > Ale ktorym ciekawsza ? I czy umiesz beigi zmieniac :-)

    Biorąc pod uwage masy aut można zaryzykowac, że czasy przyśpieszania do
    100kmph były zbliżone, zawodzi tzw. dupohamownia i kwestia zmiany biegów
    jest nie do pominięcia :)

    >> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
    > Ten wyzszy moment zazwyczaj znika w skrzyni. O eleastycznosci mozna dlugo
    > dyskutowac .. ale to w dieslach montuja 6 biegowe skrzynie, benzyniaki
    > widac ich nie potrzebuja :-)

    Może teraz, kilkanaście lat temu benzynowy silnik 4.2 o mocy ~300KM
    potrzebował 6-cio biegowej skrzyni skoro konstruktorzy taką zafundowali ;)

    > A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie ciekawie jezdzi
    > .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)


    Silnik benzynowy 200KM niby szału nie robi, wszak zmieniając biegi za
    wsześnie można i tak nie dać rady CDI 125KM, bez 300KM minimum się nie
    obejdzie a i tak wybór seryjnych aut o takiej mocy i manualnej skrzyni nie
    poraża ;)

    Pozdr


  • 27. Data: 2010-09-24 12:54:20
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 24.09.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:
    > Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a ile
    > w dieslu. Innymi s?owy powinni drukowac wykres mocy na ko?ach i by?oby
    > wszystko jasne :)

    Wykres mocy na kołach... taaa.

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 28. Data: 2010-09-24 13:04:45
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Myjk wrote:
    > 2010-09-24 10:45:33 Agent
    >
    >> diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na
    >> nast bieg i znowu można ładnie przyspieszać.
    >
    > No, i wtedy można przełączać nawet o dwa biegi ;)
    >
    > PS
    > http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-mom
    ent-obrotowy/

    Super, czyli wynika z tego, że o tym czy auto jest szybsze nie decyduje
    subiektywne odczucie, że auto ciągnie :) Ja byłem zawsze przekonany, że własnie
    po tym "ciagu" mozna okreslić czy auto na prostej wygra z innym czy nie. A tu
    dupa :P Auto może nie ciągnąc, ale wystarczy, że dlużej o 1500 obr/min pojedzie
    na niższym biegu i i tak odstawi drugie, które zmieniło bieg na wyższy, a w
    fotelu czuć "kopa".

    Ps. Człowie się uczy całe życie ...

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl


  • 29. Data: 2010-09-24 13:05:10
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sylwester Łazar <i...@a...pl> napisał(a):

    > > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > > moc silnika wyrazona z KM?
    > > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > > silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    > Jest wiele wskaĹşnikĂłw opisujacych cechy samochodu.
    > Wydaje mi się, że największe osiągi będzie miał ten, który zużywa
    > najwięcej paliwa. Wynika to z zasady, że potencjalna energia dostarczona,
    > z większą lub mniejszą sprawnością dochodzi przez koła do asfaltu.
    > Można śmiało przyjąć, że auto osobowe , które w instrukcji ma podane
    > spalanie 20 l/100 km (bez względu czy ON, benzyna, turbo i inne)
    > i masę < 1500kg zadowoli każdego i będzie ciepło w środku zimą :-)
    > Wtedy mocy czy momentu już nie trzeba specjalnie analizować.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Sylwester Łazar
    > http://www.alpro.pl
    > http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematĂłw
    > i projektowania PCB
    >

    Ja miałem takie reno żarło 25l/100 na autostradzie :)
    masa była minimalnie większa (1650kg) - było to auto osobowe.

    frajda z jazdy była, ale nie dzięki silnikowi.

    Za to piłowanie do 7k obrotów było dobre bo silnik
    był prawie niesłyszalny. i stare silniki 12v faktycznie były lepsze
    niż "te nowe", cichsze i lepsze, moment bardziej płaski, za to przy
    7rpm mniejsza moc, i czuć było że trzeba zmienić bieg.

    na moje oko obroty/moment nie mają znaczenia, tylko głośność
    i czy da się jechać cały czas na 5k obr/min, czy to już wkurza.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 30. Data: 2010-09-24 13:10:00
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    > Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    > osiagalnej przy danych obrotach
    > Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)

    To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc

    Bieg zawsze ten sam.
    Które stwierdzenie jest prawdziwe ?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: