    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: [NTG] Nauka jezyka w trakcie jazdy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 23 Aug 2014 15:24:05 +0200

    Dnia Sat, 23 Aug 2014 11:04:13 +0200, Marvin napisał(a):
    > Ja kiedyś próbowałem słuchać takich kursów podczas jazdy, ale niestety
    > to krótki temat. Kursów jest niewiele i są one takie że po trzecim
    > odsłuchaniu stają się nudne. A godzin za kółkiem jest od diabła - do
    > pracy mam 40 min w jedną stronę, plus delegacje czasem (cały dzień). To
    > ogrom czasu do zagospodarowania!
    > Poza tym specyfika jazdy autem wymaga nieco skupienia się na jeździe, a
    > kurs skupienia na lekcji, co jest sprzeczne i niebezpieczne.

    Skupiasz sie mniej, to i kurs na wiecej razy starczy :-)
    Oczywiscie musi byc taki nie wymagajacy myslenia, czyli posluchaj i
    powtorz.
    Co zreszta jest imo ciekawa metoda nauki, bo w mowie potocznej nie ma
    czasu na myslenie, to musi byc wytrenowany nawyk.

    > U mnie rozwiązaniem okazało się słuchanie książek po angielsku, znaczy
    > audiobooków.
    > Są ciekawie zrobione, dają dostęp do dobrego języka i wymowy.

    Na Adroidzie sa programy do czytania tekstow ludzkim glosem.
    Zajmuje to malo miejsca, aczkolwiek wymowa moze cierpiec.

    Tylko to nauka bierna - rozumienia i nic wiecej.
    Jakby tak byl jeszcze odstep miedzy zdaniami na powtorzenie ..
    A nawet i to rozumienie takie sobie - czegos nie zrozumiesz, to
    przepuscisz, moze kontekst zastapi, moze nieistotne ... i dalej nie
    bedziesz rozumial.
    Tym niemniej rozumienie tekstu mowionego sie poprawia..

    > Przeczytałem już z 20 książek, głównie sensacji: Child, Coben.
    > Zauważyłem że tak mnie potrafią wciągnąć że wolniej jeżdżę, bo akcja

    Ale to wada - sluchasz, zwalniasz i czas tracisz.
    W dodatku kiedys przeoczylem ostrzezenie od yanosika :-)

    > ciekawa i chciałbym wiedzieć co będzie się działo a tu zaraz koniec
    > drogi. Raz po przyjeździe do domu siedziałem 10 minut w aucie, bo
    > rozdział kończyłem :)

    No wlasnie, zaczalem doceniac AUX IN w aucie, zadne tam CD, MP3,
    transmittery - wychodzisz i ksiazke zabierasz ze soba w telefonie :-)
    Wspolpraca przez BT ... u mnie kiepsko dziala, ale moze sa lepsze
    samochody/telefony.

    W dodatku przydatny jest szybki klawisz cofania, zeby po oderwaniu
    uwagi cofnac sie o pol minuty. Nie ma. W nokii kiedys mialem na
    kabelku od sluchawek, android sie chyba nie dorobil.

    No chyba ze w celach edukacyjnych - nie przejmowac sie przerwami,
    sluchac byle jak, potem drugi raz, trzeci - wszystko dla nauki :-)

    J.