    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Date: Fri, 2 Jan 2009 07:09:30 +0100
    <gj88te$dar$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gj8bbb$b1p$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8bl4$ivu$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@c...truposza.pl> <gj8nng$sl7$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8uho$df0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gjaag5$d0c$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjar5b$o7o$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl> <gjik44$b4f$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl> <gjiov8$4b7$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl>

    On 2009-01-01 21:20:20 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > No właśnie. A dzisiaj panuje pogląd, że komputer przenośny
    > jest dobry zawsze i dla wszystkich.

    Nie spotkałem się z takim. Ale zgadzam się, że wielu osobom przenośność
    może się przydać z tego czy innego powodu.

    > Własnie z powodu mody, z którą tak zażarcie walczę.

    Zakuty w srebrzystą zbroję, na białym rumaku... ;-)

    > Czasem. Właśnie, czasem. Raczej rzadziej niż częściej.
    > I raczej tylko dlatego, że się da, a nie dlatego, że jest
    > to potrzebne.

    Znam pare osób, które twierdzą, że komputer jest wogóle zbędny. Dla
    niektórych wystarczającym powodem będzie możliwość postawienia laptopa
    obok telewizora i pokazania na nim zdjęć z urlopu, zamiast ciągnąć
    kabel przez pół pokoju (czy wogóle z innego), rozpinać i targać
    blaszaka itepe. Innym dużo radości sprawi możliwość zabrania kompa ze
    sobą na urlop raz w roku, aby w tym czasie być w kontakcie mejlowym z
    rodziną/znajomymi, wygodnie przejżeć zdjęcia z cyfrówki, obejżeć
    zaległe filmy. Przykłady można by mnożyć, ale ciężko dyskutować z
    argumentem "bez tego można się obejść". Bez samochodu, komórki,
    zmywarki, grajka i setek innych gadżetów też i co z tego?

    > Tak naprawdę potrzebe są *dwa* komputery. Jeden stacjonarny,
    > do wygodnej i szybkiej pracy (i gier, bo granie na notebooku
    > to porażka zazwyczaj), a drugi - przenośny - do zadań mobil-
    > nych.

    Jasne, po 2 komputery w każdym domu! Nieważne, że znaczna część osób
    drugiego nie potrzebuje - ale mają być dwa i już! A właśnie, u mnie są
    2 laptopy, czy to znaczy że powinienem jeszcze dokupić dwa stacjonarne?

    > Ale to nie chodzi o CZUCIE potrzeby tylko o ISTNIENIE potrzeby.
    > To, że ktoś sobie nie zdaje sprawy z tego, że źle myśli, nie
    > oznacza, że powinien źle czynić.

    Czyli posiadanie czegoś, co ma pewien potencjał (nie ważne jak często
    wykorzystywany), to wg. Ciebie grzech? Zły uczynek, karygodny, być może
    kiedyś nawet będzie nielegalny? No weź...

    > Ale oni nie wykorzystują specyficznych możliwości notebooków
    > i męczą się z ich wadami.

    Męczą? Kurde, znów czegoś nie zauważyłem.

    > I to męczenie może mieć wręcz wymiar
    > zdrowotny. Moda przeważyła nad ergonomią i zasadami BHP pracy.

    Większość tzw. biurek komputerowych nie ma nic wspólnego z ergonomią,
    znakomita większość domowych stanowisk, które widziałem, to jedna
    wielka ergonomiczno-zdrowotna masakra, więc wybacz - te argumenty
    uważam za nieco niepoważne.

    > To tylko świadczy o małych wymaganiach lub braku świadomości
    > szkody, jaką sobie fizycznie wyrządzasz.

    Albo o Twoim mocno ograniczonym horyzoncie.

    de Fresz