  • 1. Data: 2014-01-30 12:58:51
    Temat: Nexus 5 - kolejne kłopoty
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zaobserwowałem bardzo dziwny problem. Otóż miałem w książce kontaktów
    błędnie wpisany numer 48xxxx zamiast +48xxxx. Gdy chcę wysłać SMS lub
    zadzwonić poprzez Hangouts (ikonka słuchawki) - nie ma takiej możliwości
    bo za każdym razem wybierany jest numer bez +. Poprawiłem kontakt - nie
    pomogło. Restartowałem telefon - nie pomogło. Usunąłem kontakt z
    książki, wyczyściłem historię rozmów na SMS i historię połączeń + znów
    restart: też nie pomogło. Gdy ręcznie podaję numer, wyświetla się, że
    SMS pójdzie na +48xxx ale idzie na 48xxx. Gdy zmienię choć jedną cyferkę
    w tym numerze, jest ok. Musiałem poprosić tamtą osobę aby napisała do
    mnie SMS bo tylko odpowiadanie zadziała poprawnie.

    Czy ktoś wie czy mogę coś jeszcze zrobić poza przywróceniem ustawień
    fabrycznych?

    Marek

  • 2. Data: 2014-01-30 13:10:37
    Temat: Re: Nexus 5 - kolejne kłopoty
    Od: K <...@...c>

    W dniu 30-01-2014 12:58, Marek pisze:
> [...]
    > mnie SMS bo tylko odpowiadanie zadziała poprawnie.
    >
    > Czy ktoś wie czy mogę coś jeszcze zrobić poza przywróceniem ustawień

    nie wiem, ale tez odnosze wrazenie ze google zatrudnia debili do
    tworzenia kolejnych wersji andrzeja.

  • 3. Data: 2014-01-30 13:33:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-30 12:58, Marek wrote:
> [...]
    > mnie SMS bo tylko odpowiadanie zadziała poprawnie.
    >
    > Czy ktoś wie czy mogę coś jeszcze zrobić poza przywróceniem ustawień

    Moze sprawdz jak to bedzie dzialao pod tym programem:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ji
    ubang.gopim
    Wiem, ze to kulawe rozwiazanie i ogolnie "nie tedy droga" ale
    przynajmniej bedziesz wiedzial czy w tej materii bruzdzi dialer.

  • 4. Data: 2014-01-30 14:30:10
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-30 12:58, Marek pisze:
    > Czy ktoś wie czy mogę coś jeszcze zrobić poza przywróceniem ustawień
    > fabrycznych?

    Im dłużej czytam o Twoich problemach z Nexusem, tym gorsze zdanie mam o
    tych wynalazkach Google. Kiedyś na myśl o nowym smartfonie od razu
    powiedziałem Nexus! Dziś 100 razy bym się zastanowił czy aby na pewno
    Nexus, bo pewnie są lepsze możliwości.
    Trochę żal.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 5. Data: 2014-01-30 14:56:57
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik GAD Zombie napisał:

> [...]
    > tych wynalazkach Google. Kiedyś na myśl o nowym smartfonie od razu
    > powiedziałem Nexus! Dziś 100 razy bym się zastanowił czy aby na pewno

    Bo w Guglu wymyslili, ze sprzedadza maly tablet i nazwa go telefonem ;D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-01-30 15:54:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-30 13:33, atm pisze:

> [...]
    > Wiem, ze to kulawe rozwiazanie i ogolnie "nie tedy droga" ale
    > przynajmniej bedziesz wiedzial czy w tej materii bruzdzi dialer.

    W zasadzie już jestem pewien, że to nie on. Ta słuchawka w Hangouts, to
    jak sobie wyobrażam, to rodzaj linku do dialera, w którym przekazuje mu
    numer telefonu do wybrania. No i przekazuje mu zły numer. Ta sama
    operacja wykonana z innego modułu (książka kontaktów, email) wywołuje
    prawidłową reakcję. Moim zdaniem wali się hangouts, który nie wiadomo
    skąd odczytuje wykasowane informacje. Nie wspominając, że ogólnie to
    bubel nie nadający się do pisania SMSów. Żadne potwierdzenia
    przeczytania MMS nie docierają, wizytówki nie dochodzą itp. Zapewne, to
    kolejna niedoróba Google, która pewnie latami będzie tam tkwiła.

    Marek

  • 7. Data: 2014-01-30 16:22:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-30 14:30, GAD Zombie pisze:

    > Im dłużej czytam o Twoich problemach z Nexusem, tym gorsze zdanie mam o
    > tych wynalazkach Google.

    Przypuszczam, że tu chodzi o to, że chyba zatrudniają ludzi bez
    doświadczenia zawodowego. Student bierze robotę, na której uczy się
    dopiero a potem w połowie zlecenia jedzie na wakacje i znika. Inny
    student zaczyna dłubać w przerwanej robocie nie wiedząc co ten pierwszy
    skończył a czego nie. Jakoś tak to musi działać.

    Jedyne co mogę powiedzieć, to sprzęt bardzo dobry i sam czysty Android
    też. Zapewne Hangouts będę musiał wyp... aby móc nad zwykłymi SMSami
    panować. Generalnie aplikacje Google nie nadają się do użytku. Poczta
    nie działa, SMSy mają bug'a a i bez niego mają połowę "standardowej"
    funkcjonalności, kalendarz trzeba przepisywać do budzika bo nie
    usłyszysz powiadomienia poza cichym brzdęknięciem. Koszmar jakiś.

    Marek

  • 8. Data: 2014-01-30 16:23:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-30 13:10, K pisze:

    > nie wiem, ale tez odnosze wrazenie ze google zatrudnia debili do
    > tworzenia kolejnych wersji andrzeja.

    Raczej studentów bez jakiejkolwiek praktyki.

    Marek

  • 9. Data: 2014-01-30 17:01:25
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 1/30/2014 16:22, Marek pisze:
    > Przypuszczam, że tu chodzi o to, że chyba zatrudniają ludzi bez
    > doświadczenia zawodowego.

    Nie robia tego. Proces rekrutacyjny w Google to jeden z bardziej
    abstrakcyjnych procesow, jaki w zyciu widzialem - ale zaden
    wannabe-programista tego nie przeleci, a jak przeleci - weryfikuje sie
    bardzo szybko.

    > Jedyne co mogę powiedzieć, to sprzęt bardzo dobry i sam czysty Android
    > też. Zapewne Hangouts będę musiał wyp... aby móc nad zwykłymi SMSami
    > panować.

    SMSy w Hangoucie sa zrealizowane slabo, i to jest fakt. Jak zalezy Ci na
    dobrej obsludze SMSow, nie rob tego Hangoutami.

    Rozumiem polityke, bo swiat marginalizuje znaczenie SMSow i spodziewam
    sie, ze za chwile to w ogole bedzie niewykorzystywana funkcjonalnosc -
    ale implementacja jest na te chwile kiepska.

    > kalendarz trzeba przepisywać do budzika bo nie
    > usłyszysz powiadomienia poza cichym brzdęknięciem. Koszmar jakiś.

    Zmien dzwiek powiadomien kalendarza na dowolny dobrze slyszalny, a nie
    marudzisz... to akurat zawsze dzialalo dobrze, w Nexusie tez dziala.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 10. Data: 2014-01-30 17:28:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-30 17:01, Mateusz Papiernik pisze:

> [...]
    > abstrakcyjnych procesow, jaki w zyciu widzialem - ale zaden
    > wannabe-programista tego nie przeleci, a jak przeleci - weryfikuje

    Być może właśnie w tym problem. Proces jest abstrakcyjny więc Ci z
    filozoficznym usposobieniem do życia przejdą a doświadczeni programiści
    odpadną. Zwróć uwagę, że aplikacje Google są jedyne w swoim rodzaju:
    groch z kapustą. Nawet na PCtach korzystanie z konta Google wymaga
    zdumiewających operacji. Aby np. dostać się do Adwords albo narzędzi dla
    Webmasterów, albo obsługi partnerów itd ... musisz szukać tego po sieci
    bo nie masz tak jak kiedyś było - że doklejasz swoje ulubione aplikacje
    do panelu "moje aplikacje". Najbardziej naturalne interfejsy są przez
    nich porzucane na rzecz skrajnie utrudnionych, wybitnie nieprzyjaznych
    i/lub z rozwiązaniami graficznymi na poziomie przedszkolaka. Wrzuć sobie
    widget kalendarza androidowego na pulpit telefonu. Rani oczy. Jak za
    czasów Windows 3.11. Coś musi być przyczyną takiej polityki. To "coś"
    nazwałbym niekompetencją programistów Google spowodowaną być może
    absurtalnym procesem rekrutacyjnym. Nie znajduję innego wytłumaczenia.

    > SMSy w Hangoucie sa zrealizowane slabo, i to jest fakt. Jak zalezy Ci
    > na dobrej obsludze SMSow, nie rob tego Hangoutami.

    Czy możesz mi coś wartościowego zaproponować? Mnóstwo tego jest w
    sklepie. Zależy mi na tym aby MMSy i SMS dało sie redagować, otrzymywać
    powiadomienia, aby rozmowy były zbijane w wątki, aby po kliknięciu w
    kontaktach "wyślij wiadomość" odpalał się właściwy edytor. A jakby
    wizytówki było można wysyłać i odbierać, to byłoby idealnie.

    > Rozumiem polityke, bo swiat marginalizuje znaczenie SMSow i
    > spodziewam sie, ze za chwile to w ogole bedzie niewykorzystywana
    > funkcjonalnosc - ale implementacja jest na te chwile kiepska.

    Hmm... a co w zamian? Dzieciaki są uzależnione od SMSów. Robią to od
    rana do nocy.

    > Zmien dzwiek powiadomien kalendarza na dowolny dobrze slyszalny, a
    > nie marudzisz... to akurat zawsze dzialalo dobrze, w Nexusie tez
    > dziala.

    No jak to? Co prawda nie miałem nigdy wcześniej Nexusa lecz HTC Desire
    HD. Tam zrobili swoją własną nakładkę na androidowy kalendarz aby m.in.
    rozwiązać problem braku skutecznych powiadomień. Kalendarz w HTC
    powiadamiał mnie narastającym dźwiękiem, a gdy nie reagowałem -
    powtarzał się po 10 minutach. W Androidzie mam "brzdęk" i po sprawie.
    Gdy miałem telefon w kieszeni albo nie było mnie w pomieszczeniu w danej
    sekundzie (dosłownie sekundzie), to o zdarzeniu nie będę nic wiedział
    jeśli nie zerknę na wyświetlacz. Już raz zawaliłem spotkanie bo po
    czasie odkryłem, że w pasku powiadomień mam ikonkę i pewnie coś
    wcześniej brzdęknęło. Już nie wspomnę, że subtelny "brzdęk" mnie nie
    obudzi gdy muszę wcześnie wstać na takie spotkanie - a i nie wiem czy
    się nie wyciszy wraz z wyciszeniem telefonu. U Ciebie jest inaczej?
    Gdzie to ustawiasz?

    Marek