    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry
    Date: Tue, 18 Dec 2018 15:59:53 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pv8a9h$2mv$...@n...news.atman.pl

    > Obie są sprawne -- r/w.

    potwierdzam -- każdą (której podałem szybkości czytania) pod tym kątem sprawdziłem.

    Tego:

    > C8 daje w odczycie HDTune średnio 16,7 MB/s i czas dostępu 1.0 ms.
    > C10 daje nieco inaczej -- średnio 18,5 MB/s i czas dostępu 1.3 ms.

    nie -- raczej czytnik obcina, choć HDD idą po USB ~1.6 razy szybciej
    (właśnie czytam HDD via USB2 z szybkością >29 MB/s -- średnia z całego
    dysku to 28.9 MB/s) a dwie SD chyba szły kiedyś w czytniku SD
    z szybkością ~20 MB/s...

    Wczoraj kupione mikroSD też dają tylko nieco ponad 18 MB/s -- co
    akurat mi ni przeszkadza, bo zależało mi na pojemności i na
    czytniku USB, nie zaś na szybkości.

    BTW -- czytniki IMO bardzo dobre (oby nie popsuły się) i nie
    jest prawdą, jakoby wsuwanie i wysuwanie karty było kłopotliwe.
    Smyczka też nie przeszkadza -- można ją założyć na co najmniej
    dwa sposoby -- jeden jest lepszy, ale w obu wypadkach smyczka
    nie przeszkadza skutecznie.

    > Zamówiłem RAMkę 8 GiB -- mam nadzieję na poprawę sytuacji...

    Wstawiłem -- mam niby DC, ale nie wiem, czy szybkość z tego powodu wzrosła.

    > https://www.komputronik.pl/product/316637/crucial-8g
    b-1x8gb-2400mhz-ddr4-cl17-sodimm-.html?utm_source=Ce
    neo&utm_medium=link&utm_campaign=NiePromo

    > Do tego dwie karty mikroSD z adapterami i czytnikami -- aby
    > móc z mikroSD czynić penflaszki. Mam nadzieję, że z takich
    > ,,penflaszek'' będę mógł bootować, bo tylko F-S zezwala na
    > bootowanie wprost z czytnika SD.
    > https://www.komputronik.pl/product/184319/kingston-m
    icrosdhc-32gb-klasa-10-czytnik-kart.html
    > https://www.komputronik.pl/product/120918/kingston-m
    icrosdhc-16gb-klasa-10-czytnik-kart.html

    Laptop Acera daje się bootować w UEFI. Może dziś sprawdzę w Legacy.

    Czytniki wymagają instalowania softu -- automagicznego.
    64W10 po prostu zainstalował, 32WXP -- popytał o zezwolenia, zanim zainstalował.

    > Ile jeszcze?! 2.5" wymienić na SSD? Czy CDVD na SSD?!

    Może mSATA? Mam wolne gniazdo -- miało służyć
    modemowi 3G, który teraz można kupić chyba za 5 pln.

    Zapewne wkrótce będą po 5 pln modemy LTE.

    --