    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Nowe regulacje dot. pomp obiegowych do c.o.
    Date: Wed, 08 Apr 2015 22:33:59 +0200

    On Wed, 8 Apr 2015 12:25:33 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > Taki sterownik, zastępujący ręczny przełącznik biegów, musiał=
    > by być skomplikowany. Bo ustawiając ręcznie bierzesz pod uwagę rozk=
    > ład temperatury w pomieszczeniach (żeby nie było w jednym ciepło a =
    > w drugim za zimno), różnicę temperatur wody na zasilaniu i powrocie
    (=
    > żeby w żelaznym kotle nie zaczął się kondensować kwas, albo odk=
    > ładać się kamień), prędkość przepływu (żeby w kotle nie g=
    > otowała się woda), bezwładność układu palnik-wymiennik w kotle =
    > (żeby się nie wyłączał co minutę) itd. Sterownik w taniej pompi=
> [...]

    Faktycznie 1 sierpnia 2015 wchodzi drugi etap rozporządzenia nr
    622/2012 (pierwszy wszedł 1.01.2013) wymagające aby pompa obiegowa
    miała współczynnik efektywności energetycznej EEI<= 0,20.
    Z tego wynika, że aby uzyskać taki współczynnik regulacja prędkości
    musi być automatyczna. Znalazłem pompy, które regulują prędkość
    poprzez badania oporu przypływu, gdy termostaty (zawory) przy
    grzejnikach są zamknięte pompa wykrywa to i zwalnia lub całkowicie
    się zatrzymuje.

    --
    Marek