    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Numeracja 12 397 5xxx, VoIP czy tradycyjna centrala POTS?
    Date: Sat, 10 Dec 2016 16:35:59 +0100

    news:slrno4mhhn.h4p.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > I to mi się bardzo podoba! Może dzięki takim firmom zniknie w końcu
    > zabobon znany pod nazwą "numery geograficzne", a UKE uwzględni to w

    Za wcześnie na to. Najpierw trzeba by to jakoś rozpisać, usystematyzować,
    aby zakresy numeracyjne nie siekały się nawzajem. Niech zmodyfikują rozpis,
    wtedy niech sobie platynują, złocą, a nawet robią na to kupę, aby łatwo było
    to odfiltrować, a nie domyślać się, np. czy 6053xxxxx, to numer normalnie
    płatny, a 6057xxxxx to premium (abonenci Plusa wiedzą, o czym piszę), czy
    odwrotnie. Powinien być stanowczy zakaz jakiegokolwiek mieszania numeracji
    zwykych i premium, a operator, który się nie dostosuje, powinien za to
    porządnie bekać, ze zwrotem kasy abonentom za wybieranie takich numerów.
    I na takie rozgraniczenie, które raz na zawsze rozwiąże wątpliwości, czy
    wybierany jest/dzwoni premium, czy zwykły numer czekam z utęsknieniem.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.