    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Numeracja 12 397 5xxx, VoIP czy tradycyjna centrala POTS?
    Date: Sat, 10 Dec 2016 16:43:59 +0100

    news:slrno4mjtf.iba.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Nie warto żyć złudzeniami. Od dawna już nie wiadomo skąd kto dzwoni.
    > Zdawać by się mogło, że z sąsiedniej ulicy, a on na innym kontynencie.
    > I to jest dobre -- bo łatwo można oddzwonić, w dodatku tanio lub za
    > darmo. A czy to dobre, że nie wiadomo? Też chyba niezłe -- jak będzie
    > (będę) chciał, to powie (powiem). Numery lokalne miały jakiś sens, gdy
    > się je wybierało bez kierunkowego. Sens ten zanikł.

    Nie zanikł, ponieważ numeracja do tej pory nie została do końca
    uporządkowana. I podział geograficzny powinien pozostać, a jedynie podlegać
    mniejszym obostrzeniom - oryginalnie, numer przydzielany w Warszawie, nadal
    IMHO powinien zaczynać się na 22, chyba, że abonent zażyczy sobie inaczej.
    Obostrzyłbym natomiast przydzielanie tzw. złotych numerów, bo to, co widzę,
    to wolna amerykanka.
    Poza tym, numer powinien zostać odpięty od zakończenia łącza, a być
    przypisany do osoby, bez pierwszej cyfry, która wyróżniała by rodzaj usługi,
    bez powodu, dwie różne osoby nie mogły by dostać takiego samego numeru,
    różniącego się tylko wyróżnikiem usługi.
    Nie możemy wylewać dziecka z kąpielą, bo nie podoba się nam coś, co dotąd
    się sprawdzało.
    Może kiedyś rozpiszę szczegóły, jak bym widział numerację "po nowemu".

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.