  • Data: 2019-04-12 12:13:42
    Temat: Re: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-12 o 11:55, J.F. pisze:

    > ale lista regresow w ustawie jest ograniczona i krotka.
    > Raczej nie ma szans na to, ze ubezpieczyciel bedzie sie regresu domagal,
    > bo kwota duza.
    > Musza byc inne warunki spelnione - np brak OC.

    Przy brak OC płaci (i regresuje) nie ubezpieczyciel, tylko UFG.

    > Za to ciekaw jestem czy jest mozliwa wyzsza kombinacja prawna:
    > ojciec-kierowca spowodowal szkode u dziecka, wiec ubezpieczenie
    > wyplacilo odszkodowanie ... na konto rodzicow, jednoczesnie domagajac
    > sie regresu od ojca jako opiekuna, bo np nie zapial dziecku pasow :-)

    Pisałeś o krótkiej liście do regresu i jeszcze nie wiesz, że niezapięcie
    dziecku pasów nie daje prawa do regresu? :) Już byś podał przykład
    pijanego rodzica.

    Wówczas pieniądze się wypłaca dziecku, na konto rodziców - nie byłoby to
    poprawne, natomiast do ruszenia tych pieniędzy w sposób większy niż
    zwykły zarząd potrzeba zgody sądu, a na pewno nie można nimi spłacać
    długów ojca.

    --
    Liwiusz