  • 21. Data: 2013-07-11 17:52:05
    Temat: Re: Why mobile web apps are slow
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-07-11 11:23, Michoo pisze:

    > [*] Zauważ, że w języku to może się robić automatycznie na zasadzie np
    > operatora lNew który tworzy obiekt i wiąże jego czas życia z opakowującą
    > funkcją czy klasą.

    Przecież dokładnie do tego są sprytne wskaźniki. Jeśli dany obiekt
    powiązany jest z życiem innego, wskazuje na niego unique_ptr/shered_ptr,
    a wszytko inne weak_ptr.

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2013-07-11 18:20:55
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Wed, 10 Jul 2013 01:00:35 -0700, Maciej Sobczak wyjmując
    peta oznajmił:

    > Trafiłem na fajny artykuł:
    >
    > http://sealedabstract.com/rants/why-mobile-web-apps-
    are-slow/

    Uff. Długawy?

    > Dosyś długawy, ale w ramach wakacyjnego rozruszania grupy polecam.
    > W szczególności tak gdzieś w połowie strony jest wykres pokazujący jak GC wpływa na
    wydajność programu w zależności od pamięci, która jest dostępna w systemie w relacji
    do tego, jaka jest faktycznie potrzebna.

    > W ogóle jest tam trochę mocnych stwierdzeń. Sporo odniesień do wszelakich obecnie
    używanych języków programowania. Polecam.

    Może zacznę od tego, że nie wiem skąd wiedziałem że JS jest bliższy C++ niż 3-5x.

    Gość też cytuje ostateczną lambdę, a tam niedawno był artykuł o dialekcie
    JS stworzonym dokładnie w celu ominięcia ciężkich pod względem
    wydajności punktów w języku. Co prawda komentarze mówiły o braku
    "soundness proof" lub też niemożliwości uzyskania takiego, ale
    niech to będzie WorkInProgress.

    Natomiast gość cytuje wiele rzeczy i - co się podobuje - chce się trzymać
    faktów, ale gdy przychodzi do metody benchmarków mówi "oczywista
    oczywistość że liczenie md5 jest lepszym benchmarkiem niż harvest kodu
    z tysiąca stron www". Co jest bzdurą, nie pamiętam linka ale benchmark
    4 języków Google'a pokazał, jak złudne są syntetyki, trochę kombinatoryki
    pomieszanej z rekurencją i nagle Java wychodzi poza obszar, do którego
    była stworzona. Dla mnie oczywistą oczywistością jest fakt, że syntetyki
    pokazują dobrze warunki brzegowe więc nadają się dla autorów kompilatorów,
    ale potem przychodzi zonk prawdziwych aplikacji: w gcc odkryli, że
    benchmark mozilli daje lepsze wyniki przy -Os niż -O2, co zdecydowanie
    nie było ich intencją. Bo nie testowali dużego kodu tylko używali
    syntetycznych benchmarków, tak jakby wszyscy niczym firr pisali
    50-linijkowe programy.

    Co do samego GC, nic nowego, ja bym powiedział że noGC aktualnie robi mi się
    pod domem i niedługo nie będzie można okna otworzyć. Ale i tu gość trochę
    nagina rzeczywistość. GC, to JVMa przynajmniej, ma kilka opcji, w tym
    concurrent GC, które nie tylko nie powoduje przerw ale też - ponieważ sprząta
    mniej więcej tak szybko jak przydziela pamięć - ma mniejsze wymagania co
    do wolnej pamięci [1]. Wciąż potrzebuje dużej liczby obiektów nadających się
    do zwolnienia, żeby mieć sensowną wydajność, ale umówmy się, że różne programy
    mają różne podejście do alokacji. Część alokuje masę obiektów non-stop, część
    alokuje praktycznie wszystko up-front a potem ma lokalne obiekty, które
    formalnie są na stercie ale praktycznie trafiają na stos JITa, albo
    jest ich po prostu niewiele.

    Co oznacza tyle, że używanie GC nie zwalnia od myślenia o pamięci, nawet
    jeżeli autorzy JVM odradzają pool-e obiektów (nic dziwnego) to nawet
    w Javie warto czasami alokować obiekty rzadzaiej niż częściej (czytaj:
    nie w wewnętrznej pętli), jeżeli mają być większe niż kilka B.

    [1] Ok, wiem że link by się przydał, ale z tak wielkim rantem dzisiaj nie
    podyskutuję.

    --
    Edek

  • 23. Data: 2013-07-11 18:41:18
    Od: firr <p...@g...com>

    > syntetycznych benchmarków, tak jakby wszyscy niczym firr pisali
    >
    > 50-linijkowe programy.

    obecnie moj framework liczy 100 tys lini kodu, a tak
    wogole to kolega lepij by zrobil gdyby trzymal sie ode mnie zdaleka (z omawianych juz
    powodów ;/ kolega
    michoo podobnie ;(

  • 24. Data: 2013-07-11 21:06:08
    Temat: [OT: why firr is slow] Re: Why mobile web apps are slow
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 11 Jul 2013 09:41:18 -0700, firr wyjmując peta
    oznajmił:

    > obecnie moj framework liczy 100 tys lini kodu, a tak
    > wogole to kolega lepij by zrobil gdyby trzymal sie ode mnie zdaleka (z omawianych
    juz powodów ;/ kolega
    > michoo podobnie ;(

    Nie jestem twoim kolegą. Nie musisz odpowiadać na moje posty.
    Nawet nie powinieneś, bo jeszcze ci się nie zdarzyło powiedzieć
    czegoś ciekawego, najczęściej tak jak teraz gadasz nie na temat.

    PS. Naucz się formatować posta. Łachy nie robisz.

    --
    Edek

  • 25. Data: 2013-07-11 21:16:45
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 21:06:08 UTC+2 użytkownik Edek napisał:
> [...]
    >
    > czegoś ciekawego, najczęściej tak jak teraz gadasz nie na temat.
    >

    > PS. Naucz się formatować posta. Łachy nie robisz.

    formalnie, bo oczywiscie tępy bucku moim kolega
    nie jsteś - po prostu ogarnij produkcję bredni ba moj
    temat

  • 26. Data: 2013-07-11 21:24:08
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 11 Jul 2013 12:16:45 -0700, firr wyjmując peta
    oznajmił:

    > formalnie, bo oczywiscie tępy bucku moim kolega
    > nie jsteś - po prostu ogarnij produkcję bredni ba moj
    > temat

    Zabaw się w producent-konsument sam z sobą.

    To byłby EOT.

    --
    Edek

  • 27. Data: 2013-07-11 21:31:06
    Od: firr <p...@g...com>

    > formalnie, bo oczywiscie tępy bucku moim kolega
    > nie jsteś - po prostu ogarnij produkcję bredni ba moj
    > temat

    ps. mowie tak bezposrednio bo nie-kolega nie chwyta
    subtelnosci, nt wszelkie sugestie ze mialbym w jakis
    sposob sie podpisywac/byc podłaczany pod brednie
    nie-kolegi [a zaiste kolega tak wżera głupotę jak
    jakis wilk albo cos takiego] denerwują (obrzydzają)
    mnie w tak wielkim stopniu ze czuje potrzebe aby
    powiedziec to wobec tego bardzo jasno i bardzo wprost
    //distaste

  • 28. Data: 2013-07-11 21:45:42
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    > //distaste

    .-.
    |-|
    | |
    _.-|=|-.
    / | | | |
    | |\
    | /
    \ /`
    | |

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 29. Data: 2013-07-11 21:48:23
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 11 Jul 2013 12:31:06 -0700, firr wyjmując peta
    oznajmił:

> [...]
    > mnie w tak wielkim stopniu ze czuje potrzebe aby
    > powiedziec to wobec tego bardzo jasno i bardzo wprost

    Nie oceniaj mnie tylko konsumuj dalej swoje, hmm,
    posty, fuhrerku. Wiesz, twoja ocena mnie jako "obrzydliwego",
    "tępego" i ogólnie nie podobającego się trollowi mi
    odpowiada, bardzo odpowiada, nie najlepiej bym się czuł
    gdybyś cokolwiek z moich wypowiedzi lubił. Ale takich
    rzeczy to ty w życiu nie pojmiesz.

    --
    Edek

  • 30. Data: 2013-07-11 21:55:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-07-11 21:48, Edek pisze:
> [...]
    > odpowiada, bardzo odpowiada, nie najlepiej bym się czuł
    > gdybyś cokolwiek z moich wypowiedzi lubił. Ale takich

    Ok, mamy trolla. Super. Ale na cholerę karmicie
    go w ten sposób? Ani to ciekawe, ani dowcipne,
    a tylko się nakręci i zacznie spamować.

    pzdr
    bartegkltg