  • Data: 2016-05-12 09:35:49
    Temat: Re: OZE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:81a8dc26-0b86-450a-a72a-41aa00cd7e01@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 11 maja 2016 16:41:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >No przecież mówię: 12V obok 230V, nie zamiast.
    >Tu podłączamy małe, karawanowe rzeczy, światła, sprzęt grający,
    >lodówkę, powiedzmy komputer czy nawet TV, a tam duże: pralkę itd.
    >230V z elektrowni, 12V z >paneli/wiatraka/biogazu/cotamktolubi i
    >akumulatora.

    Mozna. Ale standard 12V to tylko "zapalniczka samochodowa" - takie
    malo przyjemne te gniazdka.
    No i kable grube :-)

    >Jak się instalacja rozbuduje i okaże się że te 230V można wziąć z
    >przetwornicy a nie z sieci, to do widzenia, elektrownio.

    A moze jednak od razu przetwornice?
    Fakt, ze taka synchroniczna i wiekszej mocy (na przyszlosc) to dosc
    droga ...

    >A to widziałem już przynajmniej od 15 lat. Muszę zapytać architektów
    >skąd to się wzięło. Śmierdzi mi zmową ZE z developerami.

    Ponoc jakies przepisy gazowe.
    Instalacja ma byc szczelna i sprawdzona - to nie mozna klientowi
    zostawic kawalka rurki w kuchni "tu sobie pan podlaczy".

    W przypadku mieszkan - jedna instalacja mniej i cala masa papierow
    mniej.

    J.