  • Data: 2014-01-04 20:16:26
    Temat: Re: Ochrona ubezpieczeniowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 19:23:55 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Za rzadko czytujesz grupę.
    > Ja bym łoił kary na maksa. Absolutnie i całkowicie uwolnił ubezpieczenia
    > OC od nadzoru państwa i wliczył w nie koszty rehabilitacji ofiar.

    Wszelakie koszty teoretycznie są wliczone.
    Tyle że w Polsce odszkodowania za straty w ludziach są śmiesznie niskie, z
    kolei odszkodowania za straty w sprzęcie bardzo wysokie.
    To i ubezpieczyciel bardziej się obawia stłuczek niż wypadków śmiertelnych.

    To że ubezpieczenia nie są uwolnione, to wielu twierdzi że to zdobycz
    cywilizacyjna na miarę związków zawodowych i pomocy społecznej ;)

    > Niestety, taki system ubezpieczeń jaki mamy, zrównuje morderców z
    > gapowatymi misiaczkami, nie zauważa kwoty odszkodowania i po roku
    > zapomina o sprawie. Wygodne? Tak, ale solidarnie płacimy za śmierć i
    > zniszczenia spowodowane przez kierowców.

    Ale te śmierci i rany są przez sądy wyceniane bardzo tanio.
    Gorzej stłuczka - bo tu ASO mówi że każdy kawałeczek plastiku kosztuje
    3000zł, i drobna stłuczka wychodzi kilkanaście tysięcy.