  • Data: 2020-02-20 06:25:24
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.02.2020 o 23:59, Budzik pisze:

    > Teraz ja cie nie rozumiem.
    > Twierdzisz ze w tej chwili juz nie ma znaczenia czy bedziemy ograniczac
    > gazy cieplarniane czy nie?

    Znaczenie ma... ale niewielkie. Zgodnie z modelem skoro już się zaczęło
    ocieplać to już nic na to nie poradzimy - same sprzężenia dodarnie więc
    ograniczenia co najwyżej spowolni proces, ale żeby go zatrzymać, to
    trzebaby aktywnie dwutlenek węgla z atmosfery usuwać. Bo nawet
    zeroemisyjność nas nie uratuje - inne sprzężeania dodatnie będą
    powodować, że raz zakłucony klimat będzie się ocieplał. A samo
    ograniczenie jest nierealne - mimo że ograniczamy to rośnie. A my tu
    mówiy mrzonki o zeroemisyjności (która też problemu nie rozwiązuje).

    Skoro tak tnie nie ma się co głównie na tym skupiać, tylko na tym jak
    się przysttosować, ewentualnie co można innego zrobić - może sztuczny
    wulkan - broni atomowej mamy tyle, że ją utylizujemy komisyjnie. A
    wygląda na to, że zagrożenie od promieniowania jest przereklamowane.

    > Co do analizy skutków i ich przewidywania to tez coś tam sie w tym
    > zakresie robi ale kto z suwerena chce słyszec ze jak wszystko potoczy sie
    > tak jak teraz idzie to za 20 lat bedziemy miec w europie 50 milionów
    > uchodzców z afryki? Bedziemy kryzys uchodzczy wspominac z
    > rozrzewnieniem...

    No właśnie.

    > No niestety politycy to sprzedajne...
    > Ale z drugiej strony tak na serio to o klimacie ile sie rozmawia? 5-10
    > lat?

    To nie politycy - to założenia ekonomiczne świata.

    > Mam wrazenie ze przyzwyczajen nikt zmieniac nie chce wiec cała nadzieja w
    > technologii. Nie wiem czy to czasami nie jest zgubne załozenie juz na
    > starcie... :(

    No właśnie piszę, że obecne działania są pozbawione skuteczności.

    --
    Shrek