    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odległość między ścieżkami dla gniazd
    Date: Fri, 20 Oct 2017 22:23:26 +0200

    jacek wrote:

    > Bez nacięć izolacyjnych odstęp separacyjny od 230VAC
    > wynosi ok dla izolacji wzmocnionej 6,4mm (3000V)
    > lub 3,2mm (1500V) przy izolacji podstawowej
    > gdy wszystkie dostępne elementy przewodzące są uziemione.

    To są odstępy izolacyjne służące przeciwporażeniowej ochronie
    użytkownika. Moje pytanie dotyczy izolacji funkcjonalnej, gdy
    zwarcie pomiędzy elementami pod napięciem sieciowym nie może
    się przenieść na stronę użytkownika (ze względu na osobno
    istniejące wspomniane prze Ciebie dystanse wokół części WN).
    W żadnym wariancie obudowy TO-220 odległości między pinami/padami
    nie są rzędu 6mm (nawet w TO247 nie są), a o 3mm trzeba się postarać.
    Obudowa służy jednak do pracy ciągłej przy napięciu np. 650V.
    Można więc zejść niżej z dystansami, tylko nie wiem, jak nisko.
    Wspomniane przez Piotra 3mm wydaje się sensowne. Moje "idealne"
    gniazdka pozwalają na max. 1mm, a to już pachnie katastrofą.

    Pozdrawiam, Piotr