  • Data: 2017-11-14 22:18:25
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-11-17 o 21:50, Lisciasty pisze:

    > Tylko jak zrobić taki model? I czy ludki w odlewni nie zabiją mnie
    > śmiechem, jak przylezę i powiem że chcę parę sztuk czegoś tam?

    Odlewnia z tego żyje. Natomiast koszt może być spory.

    Co do odlewania, no to widzę tu kilka problemów. Zakładając nawet, ze
    będziesz to z jakiegoś złomu odlewał, by nie zawracać sobie głowy
    składem chemicznym, to musisz to rozgrzać do około 1.000°C. W garczku
    tego nie zrobisz. Trzeba by było jakiś piec - dymarkę - zbudować.
    Projekt, pozwolenie, inwestycja. Jakieś przepisy ochrony środowiska?
    Nie mówię, że się nie da, ale w ogródku ciężko.

    Z tym modelem, toteż nie łatwo. Nie piszesz, co to ma być, ale
    przykładowo uczyłem się tego kilka lat w technikum i potem 5 lat na
    studiach, a musiałbym chwilę pomyśleć, jak to zrobić. Ty - jak rozumiem
    bez jakiekolwiek wiedzy - chcesz to z marszu zrobić. Szacun dla wiary w
    siebie, ale ja bym na Twoim miejscu narysował na kartce i podszedł do
    odlewni zapytać, ile za to chcą. No chyba, ze chcesz to hobbistytcznie
    zrobić sam. Wówczas zaczniemy się zastanawiać, jak zbudować dymarkę.

    Obiekt małej architektury przejdzie?