    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Date: Wed, 15 Oct 2014 10:18:37 +0000 (UTC)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Podsumowując: jeśli chcesz mieć symetryczny wzmacniacz różnicowy o
    > dobrym CMRR, to musisz stosować rezystory o bardzo małej tolerancji i
    > równej wartości. A sztuczną masę tworzysz odrębnie, np. wolnym,
    > czwarty opampem - o ile użyjesz kości z 4-ma.

    Pomysłowe z tym czwartym op-ampem, dzięki.

    Machnąłem taki schemat:

    http://www.chmurka.net/r/unbal.png

    Układ ma brać sygnał z wyjścia głośnikowego radia samochodowego (tam są
    prawdopodobnie dwa wzmacniacze w mostku) i produkować niesymetryczny
    sygnał dla dalszych torów (TDA7384, TA8275H, jakiś LPF + TDA7294 do
    subwoofera). To oczywiście tylko jeden kanał, drugi będzie identyczny.

    Obliczyłem tłumienie na 9.98x:

    - pierwszy etap (dzielnik na wejściu IC1A i IC1B): tłumi 11x
    - drugi etap (IC1A, IC1B): wzmacnia 1.94x
    - trzeci etap (IC1C): tłumi 2.136x

    Idealnie byłoby mniej tłumić na wejściu (tylko tyle, żeby 15V na wejściu
    nie przekroczyło 4.5V dozwolonego swingu przy zasilaniu 9V), ale nie wiem,
    jak przerobić stopień wejściowy tak, żeby był tam wzmacniacze odwracające
    i dalej to miało ręce i nogi.

    Zasilanie 9V, bo tyle wymaga TDA7384, więc można dać jeden stabilizator.

    Dlaczego nie podłączę się po prostu do jednego z wyjść głośnikowych, biorąc
    sygnał względem masy? Z kilku powodów:

    - nie chcę prowadzić dodatkowej masy do radia, żeby nie powstała pętla
    masy (chcę mieć tylko jeden punkt styku wszystkich mas w urządzeniu)

    - nie chcę brać sygnału względem masy zasilającej, bo będzie tam dużo
    syfu (głównie z przetwornicy na SG3525, robiącej symetryczne 40V dla
    wzmacniacza subwoofera)

    Chyba że błądzę gdzieś bardzo...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;