  • Data: 2014-10-17 14:11:35
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >>> jednego byle 4k7,
    >> Czemu przed?
    >
    > A po co za?

    Hmm, raczej pytam jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. W sumie
    przed ograniczy napięcie na kondensatorze, a za pozwoli naładować ten
    kondensator, ale skoro mamy rezystory robiące sztuczną masę, to i tak
    kondensator się naładuje...

    > Nie - trzy rezystory szeregowo - 49k9, 4k7, 49k9. Na końce wejścia z
    > głośnikowych, na 4k7 kondensatory do wtórników. Wtórniki polaryzowane
    > 49k9 za kondensatorami. Zamiast rezystora 4k7 możesz dać potencjometr
    > 10kB (ślizgacz zwarty do ,,górnego" końca) i mieć regulację
    > wzmocnienia...

    Ok, rozumiem. Chociaż dla napięcia wejściowego 15V i wyjściowego 3V
    wyszło mi że środkowy powinien mieć 1/2 górnego i dolnego... tak:

    http://www.chmurka.net/r/unbalancer-divider.png

    Gdzie robię błąd?

    Na razie poszedłem za radą użycia wzmacniacza pomiarowego i zrobiłem
    taki schemat:

    http://www.chmurka.net/r/unbalancer2.png

    Zamiast 47k będą te 49k9 lub inne precyzyjne. Zastanawiam się tylko nad
    sztuczną masą dla ref, AD623R ma na tym wejściu rezystor 50k, który idzie
    do in- wzmacniacza wyjściowego. Może powinienem zrobić tylko dla tego
    wejścia sztuczną masę na wtórniku?

    > 330nF*49k9= ok. 16.5ms - stała czasowa dla 10Hz (-3dB) to 15.9ms,
    > czyli tu będziesz miał spadek dla 20Hz mniejszy niż 1dB.

    Chyba nie nadążam... czemu dla 10Hz stała to 15.9ms a nie 100ms?

    > Ale po co Ci tam elektrolity z ich upływnościami? Za mało 330nF? Daj
    > 1uF ale nieelektrolityczny.

    Ok.

    > Na pewno nie skompensowany, wręcz przeciwnie - pola mają się sumować.

    Czyli dwa dławiki, czy jeden skompensowany, ale jedno uzwojenie podłączone
    odwrotnie?

    > Na wyjściach prostownika, przed kondensatorami.

    Ok.

    > Jak już będziesz miał to wszystko poukładane do końca, to policzę Ci
    > konkretnie dławik.

    W sumie ciekawi mnie jak to się liczy...

    > Średnica rdzenia to najmniej istotny parametr. Rdzeń na dławik nie
    > nadaje się na transformator i na odwrót.

    Dlaczego? Jak rozpoznać, do czego nadaje się rdzeń?

    > Tak, jak pisałem wcześniej - jak już będziesz miał wszystkie parametry
    > ustalone, to Ci to policzę.

    Parametry:

    Uwe = pojedyncze 15V (dla takiego liczmy, żeby nie spalić wzmacniacza)
    Uwy = symetryczne 40V
    Iwy = 3A (żeby mieć 240W, na głośnik chcę dać max 100W)
    f = 54kHz (bo tyle ma proponowany układ, ale mogę użyć dowolnej, pewnie to
    zależy od transformatora)

    Jakie jeszcze parametry muszę ustalić?

    Domyślam się, że na zasilaniu też musi być dławik, żeby w.cz. nie leciało
    z powrotem do instalacji samochodu. Ten 100uH ze schematu będzie OK?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/