  • Data: 2014-10-17 13:27:58
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gof,

    Friday, October 17, 2014, 12:47:36 PM, you wrote:

> [...]
    y-smd-0805/royal-ohm/#
    > Czemu przed?

    A po co za?

    > Czemu dwa rezystory 49k9 a nie jeden?

    Bo masz dwa wejścia.

    > Dzielnik do sztucznej masy?

    Nie - trzy rezystory szeregowo - 49k9, 4k7, 49k9. Na końce wejścia z
    głośnikowych, na 4k7 kondensatory do wtórników. Wtórniki polaryzowane
    49k9 za kondensatorami. Zamiast rezystora 4k7 możesz dać potencjometr
    10kB (ślizgacz zwarty do ,,górnego" końca) i mieć regulację
    wzmocnienia...

    > 330nF nie obetnie za bardzo pasma od dołu?

    330nF*49k9= ok. 16.5ms - stała czasowa dla 10Hz (-3dB) to 15.9ms,
    czyli tu będziesz miał spadek dla 20Hz mniejszy niż 1dB.

    > Uszy to nie problem, bo wzmacniacze mają dodatkowe kondensatory na
    > wejściach mute, żeby startowały dopiero po paru sekundach, jak już
    > wszystkie pojemności się poładują.

    Ale po co Ci tam elektrolity z ich upływnościami? Za mało 330nF? Daj
    1uF ale nieelektrolityczny.

    > Gdzie dałbyś dławik(i)? Z wyjścia trafo do masy, tak jak tu?
    > http://circuit-zone.com/ediy_blog/340/01.gif

    OMG! Czego to amatorzy nie wymyślą, żeby na elementach indukcyjnych
    ,,oszczędzić"...

    > Czy może jeden dławik skompensowany

    Na pewno nie skompensowany, wręcz przeciwnie - pola mają się sumować.

    > na dwóch pozostałych wyjściach trafo (albo np. na wyjściach
    > prostownika)?

    Na wyjściach prostownika, przed kondensatorami.

    > Ile mniej więcej zwojów?

    Jak już będziesz miał to wszystko poukładane do końca, to policzę Ci
    konkretnie dławik.

    > Bo rozumiem że chodzi o wycięcie w.cz. żeby nie nadwyrężać
    > kondensatorów?

    I tranzystorów, i diod.

    > Czyli nie będą za wolne, OK :)
    > Mam taki rdzeń, mogę go użyć na ten dławik, o którym pisałeś, a na trafo
    > skombinować większy... bo chyba na dławik wystarczy?

    Średnica rdzenia to najmniej istotny parametr. Rdzeń na dławik nie
    nadaje się na transformator i na odwrót. Tak, jak pisałem wcześniej -
    jak już będziesz miał wszystkie parametry ustalone, to Ci to policzę.

    --
    Best regards,
    RoMan