  • Data: 2014-10-18 01:59:48
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jeśli chcesz mieć 3Vp, to nie robisz błędu - tylko po co tak dużo? Nie
    > przesterujesz następnego stopnia?

    TDA7348 ma clipping level minimalnie 2.1 Vrms... przy 3Vpp mamy 1Vrms, więc
    nie powinien się przesterować... czy może jednak? W sumie ciekawe, że podają
    to dla Vrms a nie dla pp.

    http://www.st.com/web/en/resource/technical/document
    /datasheet/CD00000191.pdf

    > Ja bym zrobił ogólną sztuczną masę zamiast pierdyliarda dzielników.

    Czyli na op-ampie, ok. I spolaryzować z niej wejścia po prostu łącząc je
    do niej przez rezystor?

    > Stała czasowa filtra = R*C - nie myl stałej czasowej z okresem
    > napięcia przemiennego.

    Ok, ale czemu dla 10Hz to będzie 15.9ms? Jak to liczysz?

    > Nie skompensowany, tylko sprzężony. Skompensowany jest na rdzeniu o
    > dużej przenikalności a Ty potrzebujesz rdzenia o małej przenikalności.

    Ok, tu mam za małą wiedzę... chciałem zapytać o wpływ tej przenikalności
    na to (chodzi wynikowo o sprzężenie dwóch cewek?), ale to chyba bez sensu,
    żebyś tłumaczył podstawy - poczytam o tym.

    > Jeśli nie wiesz, z jakiego materiału masz rdzeń a nowy kosztuje
    > grosze, to UFO wyrzuć. Jeśli nowy kosztuje majątek a użycie UFO
    > uratuje Ci życie, to pożycz od kogoś miernik indukcyjności,

    Przystawka do pomiaru indukcyjności to kolejne, co miałem sobie już dawno
    zrobić :) Są różne podejścia, jedno mierzy reaktancję przy danej stałej
    częstotliwości, inne robi generator LC i mierzy częstotliwość... które
    byś polecał?

    > Wiele rdzeni proszkowych klasycznych (z proszku żelaznego) jest
    > malowane na charakterystyczne kolory, np żółty z jednym bokiem białym,
    > to materiał -26 - najbardziej typowy proszek o gównianych parametrach.
    > Tanizna produkowana na całym świecie i pakowana do każdej
    > chińszczyzny.

    Co z nim nie tak? Nie trzyma parametrów (przenikalności)?

    > Pod obciążeniem sporo zjedzie - ale to dobrze.

    Poważnie? Czytałem że akurat przetwornica przy tym podejściu ma dobry load
    regulation... i dlaczego to dobrze, że zjedzie?

    > No to nie ma potrzeby liczyć aż takiego prądu - licz 2-2.5A.

    2A będzie mocno na styk... ale w sumie nie będę tam puszczał sinusa na
    pełnej mocy, tylko muzykę, więc duże obciążenie będzie jedynie chwilowo
    (a to powinny załatwić kondensatory)...

    > Jaki kontroler chcesz użyć?

    SG3525A.

    > I pamiętaj, że w typowych kontrolerach rzeczywista częstotliwość pracy, to
    > oscylator/2!

    Dlatego że w jednym cyklu zasila jedną część uzwojenia a w drugim drugą?

    > Wieczorem Ci tutaj napiszę wszystko.

    Dzięki jeszcze raz! :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;