  • Data: 2018-07-11 03:40:53
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 lipca 2018 09:24:11 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Ehem.
    > https://www.melexis.com/en/product/Thermometer/Handh
    eld-InfraRed-Non-Contact-Thermometer#
    > "Handheld infrared (IR) non-contact thermometer [..] this technology is
    > available in the MLX90614 as an integrated digital non-contact
    > thermometer in a small TO-39 can.

    To już co innego. To jest procesor sygnałowy który analizuje sygnał z całej matrycy
    termopar. Z pojedynczej termopary nie dojdziesz jaka jest temperatura obiektu jeśli
    nie znasz wielu parametrów pomiaru. Musiałbyś poczynić wiele założeń, które
    wykluczyłyby w praktyce zastosowanie jej do uniwersalnego urządzenia.

    > Wydaje mi sie, że pies jest własnie pogrzebany w tym co i ile tłumi a na
    > ile mozna sobie pozwolić. Czasem, jak np. w przykładzie z kuchenką to
    > nie musi byc duzy problem, bo wtedy płyta tez działa jako kontaktowy
    > grzejnik.

    Nie może działać jako kontaktowy grzejnik. Te płyty muszą spełniać wymagania
    przepisów. Jak masz kuchenkę z gorącymi żeliwnymi plackami, to widzisz czego nie
    dotykać, bo może być gorące. A w szklanej powierzchni takiego placka nie widzisz,
    więc to szkło nie może się rozgrzewać bez opamiętania. Z tego wynika na przykład że
    to szkło (właściwie kompozyt szklano-ceramiczny) ma bardzo kiepską przewodność
    cieplną. A jednocześnie zerową rozszerzalność cieplną w dość szerokim zakresie
    temperatury. A jednocześnie określone własności optyczne. Uwierz mi, oni
    zainwestowali olbrzymi szmal w opracowanie składu tych materiałów, technologię ich
    wytwarzania, urządzenia do masowej rodukcji itd.