  • Data: 2018-10-17 12:45:26
    Temat: Re: Ożywiony NiMh?
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Oct 2018, Lisciasty wrote:

    > A oprócz tego Powerexa jest coś bardziej wypasionego co warto kupić,
    > żeby mieć porządny klamot na lata?

    Ja zmigrowałem z Powerexa na BT C3100 (czasem pod marką Opus, czasem
    no-name). Stanowczo było warto wywalić Powerexa.
    BT C3100 ma przede wszystkim obsługę Li-Ion, a tego jest ostatnio coraz
    więcej wszędzie, np. w latarkach.

    Powerex miał też tą upierdliwą właściwość, że każde ogniwo próbował na
    początku ładować prądem 2A (nawet jak się ustawiło najmniejszy prąd),
    żeby sprawdzić rezystancję wewnętrzną i jak ogniwo było słabe i napięcie
    podskakiwało do 2V, to wyświetlał 'HIGH' (czy jakoś tak) i koniec. Dało
    się to obejść podłączając równolegle z akumulatorem mały rezystor na
    pierwsze sekundy, ale to nie tak powinno działać. Chociaż jest to jakaś
    motywacja, żeby stare i słabe akumulatory wyrzucić :-)

    Do spakietowanych akumulatorów, to tak jak koledzy napisali - jakąś
    modelarską ładowarkę, chociaż ja bym nie kupił już IMAX-a B6 ani klona,
    tylko coś od 200W/10A w górę, bo czasem można taką i akumulator
    samochodowy naładować, a B6 jest do tego stanowczo za słaba.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg